plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۳
کد مطلب : ۱۷۶۳
تنش آفرینی آمریکا

آمریکا چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می‌کند

این اقدام آمریکا به منظور افزایش فشار روانی و امنیتی علیه ایران ارزیابی می شود
اینکه هدف آمریکا از اعلام اعزام یگان بمب افکن خود چیست، برخی از ناظران آن را در راستای پروژه جنگ با ایران می دانند. اما، عده زیادی از ناظران، این اقدام آمریکا را نه اقدام جدی، بلکه برای افزایش فشار روانی و امنیتی همراه با افزایش فشار اقتصادی بر ایران قلمداد کرده اند. همچنین «ایلان گلدن‌برگ» یکی از مدیران «مرکز امنیت آمریکایی جدید» گفت: ادبیات آتش‌افروزانه بولتون، به منظور ارعاب ایرانی‌هاست نه چیز بیشتر».
آمریکا چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می‌کند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، مقامات آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفتند که چهار بمب افکن به منطقه خلیج فارس اعزام می کنند. ماموریت این ۴ بمب افکن به همراه پرسنل و تجهیزات کامل، پشتیبانی و برای شرایط اضطراری تعریف شده است.
این بمب‌افکن‌ها که احتمالا از نوع بی-۵۲ هستند و تاکنون در خاورمیانه مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. بوئینگ بی-۵۲ هواپیمای جت بمب‌افکن راهبردی هستند که شرکت بوئینگ آن را برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی و ساخته‌ است. این هواپیما برای مأموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای در دوره جنگ سرد و به عنوان جایگزینی برای بمب‌افکن کانویر بی-۳۶ ساخته شد.
پیش از این نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که ناو هواپیمابر آبراهام لینگلن برای اعلام هشدار به ایران راهی خلیج فارس شده و و در صورتی که ایران اقدامی علیه منافع آمریکا یا متحدین این کشور انجام دهد، با پاسخ بی رحمانه واشنگتن رو به رو خواهد شد.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما