plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۱۷۴۰
با رسیدگی به شکایت حزب اردوغان

نتایج انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول باطل شد

شورای عالی انتخابات ترکیه با ابطال آراء، تاریخ انتخابات مجدد را 23 ژوئن اعلام کرد
اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب جمهوریخواه خلق و کاندیدای پیروز انتخابات استانبول قبلا گفته بود : حزب عدالت و توسعه اردوغان بلد نیست شکست را بپذیرد و نگرانی من برای استانبول و ترکیه از همین مسئله است. مقام‌های حزب عدالت و توسعه با اعتراض به نتایج انتخابات، خواستار ابطال آرا در استانبول شدند و شورای عالی انتخابات ترکیه، سرانجام امروز با ابطال نتایج انتخابات استانبول و برگزاری انتخابات موافقت نمود.
نتایج انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول باطل شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای عالی انتخابات ترکیه با قبول اعتراض حزب عدالت و توسعه به نتایج انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول، رای به ابطال نایج رای‌گیری و برگزاری مجدد آن در تاریخ 23 ژوئن داد.
در جلسه امروز این شورا، اعضا با بررسی اعتراض‌ها به انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول با 7 رای موافق در مقابل 4 مخالف نتایج این انتخابات را باطل اعلام کرد. این شورا فردا نیز به بررسی اعتراض حزب عدالت و توسعه و همچنین حزب حرکت ملی‌ به نتایج انتخابات شهرداری‌ها در مناطق بویوک‌چکمجه و مال‌تپه خواهد پرداخت.
بر اساس رای صادره احزاب شرکت کننده در انتخابات 31 مارس حق شرکت در انتخابات مجدد را خواهند داشت و با کاندیداهای قبلی در این انتخابات شرکت خواهند کرد. فهرست رای‌دهندگان بدون تغییر و همانند فهرست انتخابات 31 مارس خواهد بود.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما