plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۱۷۱۳
در همایش نقش سرمایه انسانی در روند تولید مطرح شد

استاندار تهران: امید غلبه بر توطئه دشمنان را در جامعه ایجاد کنیم

حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال جدید اولی‌تر است
استاندار تهران گفت: راه برون رفت از توطئه ها در گرو انسجام،وفاق و وحدت در چارچوب قانون اساسی و همچنین تحقق شعار رونق تولید در سال جاری با مردمی کردن اقتصاد است.
استاندار تهران: امید غلبه بر توطئه دشمنان را در جامعه ایجاد کنیم
به گزارش ایصال نیوز از وزارت کشور، همایش یک روزه نقش سرمایه انسانی در روند تولید صبح امروز با حضور شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، محسنی بندپی استاندار تهران، موسوی و وکیلی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر، نوروزی امام جمعه این شهرستان و سایر مسئولین استانی و محلی در مرکز همایش های ملی و بین المللی امام رضا در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی منطقه احمدآباد مستوفی برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این همایش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز کارگر و هفته معلم اظهار داشت: برگزاری این همایش و كارگاه یک روزه با چنین محتوا و موضوعی می‌تواند در شرایط کنونی نقش موثری در گشودن گره های حوزه تولید ایفا کند.

وی افزود:از بدو پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی توطئه های بی شماری را علیه مردم شریف ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی تدارک دیده بود اما اکنون و در شرایط فعلی از همه اهرم های خود در ابعاد روانی اقتصادی و سیاسی علیه نظام و انقلاب استفاده می کند. 

محسنی بندپی یادآور شد: راه برون رفت از این توطئه ها در گرو انسجام و وفاق و وحدت در چارچوب قانون اساسی و همچنین تحقق شعار رونق تولید در سال جاری با مردمی کردن اقتصاد خواهد بود. 

مقام عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: اکنون میزان صادرات نفت کشور به حداقل خود رسیده و بر این اساس باید تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به عنوان یک رویکرد درون زا را به جد دنبال کنیم. همچنین باید در عرصه تولید و اقتصاد، تقویت نقش کارگران کارفرمایان و سیاست گذاران حوزه کسب و کار را به صورت توأمان در نظر بگیریم. 

استاندار تهران عنوان داشت:کشور عزیز ما ویژگی های ارزشمندی را در ابعاد مختلف دارد و می‌توان با نهادینه کردن رونق تولید و کسب و کار این ویژگی‌ها را برجسته کرده و امید را در مردم تقویت کرد. همان گونه که ریاست محترم جمهور به درستی اشاره داشتند باید به همان میزان که دشمن امید به شکست ایران عزیز بسته ما نیز باید امید غلبه بر این توطئه ها را در میان آحاد جامعه ایجاد کنیم.

محسنی بندپی تصریح کرد:برنامه شناسایی واحدهای نیمه فعال و تعطیل در سطح استان تهران با انسجام جدی آغاز شده و دولت تمامی سیاستگذاری خود را با رویکرد اقدام و عمل در راستای حمایت و همراهی تولید و فعالیت های تولیدی بسیج کرده است. در استانداری تهران نیز کارگروه رفع موانع تولید جلسات منظمی را تشکیل داده و به صورت مداوم و مستمر نسبت به حل مشکلات کارفرمایان و فعالان تولیدی اقدام می کند.

محسنی بندپی یادآور شد:در سال گذشته مجلس محترم اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار را در راستای رونق بخشی به کسب و کار روستایی با حداقل بهره در نظر گرفت که همین مهم به افزایش ۳۰ درصدی اشتغال روستایی منجر شد از همین رو باید شرایط ماندگاری روستاییان را در زادگاه خود فراهم کرده و در راستای رونق فضای روستایی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال جدید برای ما اولی‌تر است. بر این اساس ما باید کارفرمایان و سرمایه گذاران را با توجه به مزیت های نسبی هر منطقه نسبت به حفظ اشتغال موجود و پس از آن ایجاد اشتغال جدید ترغیب کنیم.

استاندار تهران همچنین در ادامه ضمن اشاره به روند ساخت مترو اسلامشهر نیز خاطرنشان کرد: با اهتمام نمایندگان محترم مجلس و همکاری فرماندار و شهردار اسلامشهر ونیز نگاه ویژه دکتر نوبخت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به این پروژه به عنوان یک مطالبه عمومی اکنون شرایطی فراهم شده که عملیات اجرایی آن آغاز و روند ساخت نیز با سرعت قابل قبول پیش برود.

وی همچنین در پایان نیز ضمن اشاره به ایجاد فرصت های شغلی در سطح استان تهران در سال گذشته یادآور شد: بالغ بر ۸۴ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷ در سطح استان تهران ایجاد شد که سهم شهرستان اسلامشهر به عنوان شهرستان برتر ۹۶۶۰ شغل بوده است و امیدواریم در سال جاری نیز نسبت به ارتقاء و افزایش این مهم اقدام کنیم.

انتهای پیام /*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما