plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۱۷۰۶
به رغم تشدید ایران هراسی

رشد 50 درصدی ورود گردشگران خارجی یکی از راههای شکست تحریم است

در سال 97 هفت میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند
مونسان با تأکید بر اینکه در سال گذشته به رغم تحریم های پی در پی و ظالمانه همراه با ایران هراسی، شاهد ورود هفت میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم، افزود: این رقم نسبت به سال 96 بیش از 50 درصد رشد داشته است.
رشد 50 درصدی ورود گردشگران خارجی یکی از راههای شکست تحریم است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به وجود تحریم های پی در پی و ظالمانه همراه با ایران هراسی، گفت: سال ۹۷ شاهد ورود هفت میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم که رشد بیش از 50 درصدی نسبت به سال 96 دارد.
وی دیشب در ساری اظهار داشت: اگرچه در سال 97 تحریم‌ها روی حوزه گردشگری از طریق لغو یا کاهش پروازهای مستقیم خارجی اثر گذاشت ، اما خوشبختانه بازارهای منطقه‌ای و چین را در دستور کارمان در جذب گردشگر خارجی قرار دادیم و اثرات را خنثی کردیم . وی گفت : از نظر گردشگران ورودی از کشور ترکیه به کشورمان حدود 74 درصد رشد را شاهد بودیم و ورودی گردشگران کشورهایی چون ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عراق و عمان نیز با رشد قابل توجهی همراه بوده است. معاون رییس جمهوری برقراری روادید یک طرفه در مورد برخی از این کشورها همچون عمان را یکی دیگر از عوامل افزایش سفر گردشگران خارجی بویژه در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.
مونسان با اعلام این که امسال هم برنامه‌های دقیقی برای افزایش گردشگران چینی طراحی شده است ، گفت : چین کشوری است که سالانه 120 میلیون گردشگر به خارج می فرستد ، اما سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز و حدود یکهزار و 500 تا یکهزار و 700 نفر است. وی برنامه میراث فرهنگی کشور را افزایش سهم گردشگران چینی به رقم 2 میلیون نفر اعلام کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی کشور صبح امروز شنبه به منظور افتتاح چند پروژه گردشگری و تفریحی وارد مازندران شد. مونسان که از غرب مازندران وارد این استان شد ، ابتدا از کارگاه قالی بافی و صنایع دستی در شهرستان کلاردشت بازدید و سپس در نشست هم اندیشی توسعه صنعت گردشگری این شهرستان شرکت کرد.
وی همچنین در ادامه سفر دو روزه اش هتل سه ستاره پرشیا نوشهر را افتتاح و از بازارچه صنایع دستی هتل 5 ستاره الماس قو خاورمیانه شهرستان عباس آباد بازدید کرد. بازدید از چند پروژه در دست ساخت در شهرستان محمود آباد و بازدید از مسجد جامع در حال مرمت ساری هم دیگر برنامه های نخستین روز سفر معاون رییس جمهوری به مازندران بود.
مونسان امروز یکشنبه نیز علاوه بر شرکت در نشست مشترکی با حضور نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی ، دیدار با استاندار مازندران و بررسی آخرین وضعیت مرمت مسجد جامع ساری در مراسم جشن تجلیل از نوروزبانان استان شرکت می کند. افتتاح رستوران در بهشهر، بازدید از پایگاه جهانی باغ تاریخی عباس آباد و افتتاح همزمان 25 اقامتگاه بوم‌گردی در شیرگاه هم از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مازندران است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت گردشگری دریای خزر در استان های شمالی بویژه استان مازندران تاکید کرد و گفت : باید از ظرفیت دریای خزر برای گسترش گردشگری استفاده شود.
در این سفر دو روزه شماری از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و نیز مسئولان استانی وی را همراهی می کنند.
انتهای پیام /*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما