plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۶۲۴
به منظور تعیین «منطقه امن» در سوریه

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه وارد آنکارا شد

جفری و هیئت همراه وی، درباره مسئله سوریه با مقامات ارشد ترکیه بحث و گفتگو می کند
پیش‌بینی می‌شود که آمریکا در این دیدارها مذاکراتی در باره برقراری ثبات و امنیت در شمال سوریه، منافع متقابل دو کشور، اطمینان از شکست دائمی داعش انجام شود. چاووش اوغلو در پاسخ به یک کانال تلویزیونی، تصریح نمود، ما به تنهایی می توانیم منطقه امن را تشکیل بدهیم. اگر امریکا و روسیه نیز بخواهند همکاری بکنند، رد نمی کنیم.
جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه وارد آنکارا شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از آناتولی ترکیه، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در امور سوریه و جول رایبورن، نماینده ویژه دولت این کشور در امور سوریه امروز به ترکیه سفر کرد. بر این اساس٬ دیدارها و مذاکرات مقامات آمریکایی در آنکارا تا فردا دوم ماه مه ادامه خواهد داشت.
جفری و هیئت همراه وی، درباره مسئله سوریه با مقامات ارشد ترکیه بحث و گفتگو خواهند کرد. در این دیدار موضوعات کاهش حضور نظامی ارتش آمریکا در سوریه و نگرانی های امنیتی طرح ترکیه در شمال سوریه مورد  بحث و تبادل قرار می گیرد. از سوی دیگر، پیش بینی می شود آمریکا در این دیدارها خواستار برقراری ثبات و امنیت در شمال سوریه شود. همچنین در خصوص سایر منافع متقابل دو کشور همچون؛ اطمینان از شکست دائمی داعش مذاکراتی صورت خواهد گرفت.
جیمز جفری و هیئت همراه وی بعد از اتمام دیدارهایشان در آنکارا٬ در نشستی که با حضور فرستاده ویژه مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی و انگلستان در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد با برخی از گروه های سوری مذاکره خواهند کرد. این نمایندگان در مورد آخرین تحولات سوریه بحث خواهند کرد.
آنها خواهان حمایت بیشتر از تلاشهای سازمان ملل متحد در خصوص ارتقاء یک فرایند سیاسی مبتنی بر مذاکرات ژنو و مطابق قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین ارسال کمکهای انسان دوستانه بدون هیچ مانعی به سراسر سوریه به ویژه در شمال غربی سوریه که درگیریها افزایش یافته است، هستند.
انتهای پیام /*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما