plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۶۱۸
بر اساس پژوهش مرکز تحقیقات پیو

بسیاری از مردم جهان دیگر به دموکراسی باور ندارند

علت ناخرسندی از دمکراسی، عملکرد متناقض کنشگران است
تحقیقات نشان می دهد،خشم از نخبگان سیاسی، نارضایتی از وضع اقتصادی و تغییرات اجتماعی باعث شده است میزان ناخرسندی شهروندان در جهان، از ساز و کار دموکراسی افزایش یابد. علت نارضایتی از دمکراسی، عملکرد متناقض و ناکارآمد کنشگران نظام دمکراسی است. راه حل اساسی، بازنگری فوری نخبگان سیاسی و اجتماعی در عملکردها و توجه به واقعیات ملموس جامعه است.
بسیاری از مردم جهان دیگر به دموکراسی باور ندارند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورو نیوز، نتیجه یک تحقیق بین المللی جدید نشان می دهد که بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف جهان از ساز و کار نظام دموکراسی در کشورشان ناراضی هستند. پژوهش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) نشان می دهد که خشم از نخبگان سیاسی، نارضایتی از وضع اقتصادی و تغییرات اجتماعی باعث شده است میزان ناخرسندی شهروندان از ساز و کار دموکراسی افزایش یابد.
این اندیشکده آمریکایی سال گذشته نظرات شهروندان ۲۷ کشور را در مورد ساز و کار نظام سیاسی کشورشان جویا شد. بنا به نتیجه این تحقیق بیش از نیمی از شهروندان این کشورها از نتیجه اعمال کنشگران در نظام دموکراسی ناراضی هستند. بسیاری از شهروندان برخی نخبگان سیاسی کشورشان را افرادی «فاسد» و «بی توجه» به مشکلات عموم مردم می دانند. طبق نتیجه این پژوهش ۵۴ درصد شهروندان سیاستمداران را افرادی بلحاظ مالی «فاسد» می دانند. این رقم در یونان به ۸۹ درصد و در آمریکا به ۶۹ درصد می رسد.
از سوی دیگر ۵۱ درصد پاسخ دهندگان به پرسشهای محققان اندیشکده پیو اعلام کرده اند که از عملکرد نظام دموکراسی در کشورشان ناراضی هستند.
بسیاری از تحلیلگران در سال های اخیر از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، رای به برکسیت در همه پرسی بریتانیا، جنبش جلیقه زردها در فرانسه و اقبال به احزاب افراطی در کشورهای اروپایی به عنوان نشانه هایی از ناخرسندی عمومی از عملکرد نظام دموکراسی یاد کرده بودند.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما