plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۵۸۸
استاندار خوزستان:

بحران های اجتماعی پس از سیل شروع می شود

اقدامات کارشناسی و علمی برای مهار تبعات آن باید صورت پذیرد
شریعتی با تاکید بر اینکه مدیریت علمی در حوزه اجتماعی مواجهه با بحران اجتماعی سیل منجر به نتایج قابل قبول و مهمی خواهد شد، گفت: برنامه ریزی باید به سمتی باشد که خوزستان با حداقل تبعات اجتماعی در این رابطه رو به رو شود.
بحران های اجتماعی پس از سیل شروع می شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، استاندار خوزستان گفت که بحران های اجتماعی با فروکش کردن سیل، شروع می شود که نیاز است با اقدامات کارشناسی و علمی، آمادگی لازم به منظور مقابله با تبعات آن ایجاد شود. غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست کارگروه زنان با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، و نمایندگان سمن ها در محل سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: استان خوزستان در حال گذار از بحران سیل است اما با توجه به موضوعات پس از آن، باید زمان بیشتری را برای رفع مشکلات به ویژه در حوزه اجتماعی صرف کنیم. وی ادامه داد: به همین دلیل باید از تجارب کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کرد تا با مسایل پس از آن با آمادگی رو به رو شویم.
شریعتی افزود: در حوزه اجتماعی اعتبارات قابل ملاحظه ای به خوزستان اختصاص پیدا کرده و آمادگی داریم که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این رابطه استفاده شود. استاندار خوزستان ادامه داد: دستگاه هایی مانند بهزیستی برای این دوره آمادگی لازم را به وجود آورده اند و قرار است با استفاده از اساتید و عوامل با تجربه مسایل اجتماعی به بازتوانی و بازسازی جامعه ای که از بحران آسیب دیده اند کمک شود. شریعتی با تاکید بر اینکه مدیریت علمی در حوزه اجتماعی مواجهه با بحران اجتماعی سیل منجر به نتایج قابل قبول و مهمی خواهد شد، گفت: برنامه ریزی باید به سمتی باشد که خوزستان با حداقل تبعات اجتماعی در این رابطه رو به رو شود.
** ورود 15 میلیارد مترمکعب آب به خوزستان
استاندار خوزستان همچنین میزان ورود آب در یک ماه گذشته به خوزستان را 15 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان 3.5میلیارد متر مکعب در پشت سدها ذخیره و بقیه مدیریت و رهاسازی شد. وی افزود: در این مدت تلفات انسانی در خوزستان رخ نداده است اما بحران عظیمی را داشتیم که تبعاتی را نیز در پی خواهد داشت.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هیچ شهری از خوزستان دچار آبگرفتگی نشد گفت: اما در این مدت تعداد زیادی از روستاها درگیر سیل شدند.وی ادامه داد: هنوز وارد دوران پس از سیل نشده ایم به این دلیل که آبادان، خرمشهر و تا حدودی هم شادگان درگیر سیل هستند و به دلیل مدیریت آب همچنان سیل بندها در حال ساخت و استحکام بخشی هستند.
شریعتی با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از این است که در یک هفته آینده شهرستان آبادان سیل را پشت سرخواهد گذاشت، گفت: با این وجود خرمشهر شرایط مزمن تری خواهد داشت اما با برنامه ریزی صورت گرفته بحران در این شهرستان کنترل می شود.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما