plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۱۵۸۶

دوره آموزش زنان پلیس‌ افغان در استان سیواس ترکیه پایان یافت

یادداشت تفاهم آموزش پلیس ملی افغانستان میان ترکیه و افغانستان سال 2011 امضا شد
هفتمین دوره آموزشی آکادمی پلیس سیواس ترکیه در چارچوب « یادداشت تفاهم همکاری برای آموزش و توسعه ظرفیت‌های پلیس افغانستان» با مشارکت 167 پلیس زن افغان به پایان رسید.
دوره آموزش زنان پلیس‌ افغان در استان سیواس ترکیه پایان یافت
به گزارش ایصال نیوز به نقل از آناتولی ترکیه، هفتمین دوره آموزشی آکادمی پلیس سیواس ترکیه در چارچوب « یادداشت تفاهم همکاری برای آموزش و توسعه ظرفیت‌های پلیس افغانستان» با مشارکت 167 پلیس زن افغان به پایان رسید و شرکت کنندگان طی مراسمی مدارک پایان دوره خود را دریافت کردند. در مراسمی که به همین مناسبت در آکادمی پلیس سیواس برگزار شد، سرود ملی ترکیه و افغانستان اجرا شد.
همچنین عبدالصبور قانع، معاون وزیر کشور افغانستان با حضور در این مراسم، گفت: "پلیس‌های شرکت کننده در این دوره‌های آموزشی، کارهای خوبی انجام می‌دهند. همیشه کارها را به افراد با لیاقت واگذار خواهیم کرد. این آخرین دوره آموزشی نیست بلکه همکاری‌مان ادامه خواهد داشت. مردم افغانستان خواهان برقراری صلح هستند. از کسانی که برای پایان جنگ تلاش می‌کنند و از کشور دوست و برادر ترکیه تشکر می‌کنیم".
همچنین صالح آیهان، استاندار سیواس نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: "مردم ترکیه و افغانستان هر چند که از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر دور هستند اما دوست و برادر یکدیگر اند. دوستی ما از 100 سال پیش آغاز شده 100 سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت. این دو مردم از لحاظ اعتقاد فرهنگی به یکدیگر وابسته هستند. ترکیه خواهان برقراری صلح در افغانستان است. پلیس‌هایی که اینجا آموزش دیده‌اند نیز برای صلح و آرامش در کشورشان تلاش خواهند کرد".
پروفسور یلماز چولاک، رئیس آکادمی پلیس نیز تاکید کرد شاد‌ترین روز یک بنیاد آموزشی روز فارغ التحصیلی است. همچنین در پایان این مراسم، به شرکت کنندگانی که این دوره را با موفقیت به پایان رسانده اند، مدرک و جوایزی اهدا شد. گفتنی است یادداشت تفاهم همکاری آکادمی پلیس سیواس با هدف آموزش پلیس ملی افغانستان میان مقامات ترک و افغان در 5 مارس 2011 امضا و در 10 می همان سال در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد.
آکادمی پلیس سیواس با برگزاری دوره‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و اعطای گواهینامه‌ برای پرسنل امنیتی و دانشجویان پلیس، آنها را طی مدت کوتاهی برای خدمت آماده می‌کند. یکی از ویژگی‌های این دوره آموزش در شرایط سخت به لحاظ موقعیت جغرافیایی سیواس که یکی از سردترین شهرهای ترکیه در فصل زمستان به شمار می‌رود، است. فراگیران در این مرکز آموزش مجهز،از تمام امکانات ورزشی برای انجام تمارین لازم نیز برخوردار هستند.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما