plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۱۵۸۲
تکنولوژی زیست‌چاپ

محققان آلمانی موفق به ساخت اندام‌های شفاف انسانی شدند

ساخت اندام‌هایی با عملکردهای واقعی
ساخت اعضای شفاف سه بعدی با استفاده از یک ماده حلّال که می‌تواند برای پیوند مناسب باشد، محققان آلمانی با استفاده از تکنولوژی زیست‌چاپ موفق به ساخت اندام‌های شفاف انسانی شدند که می‌تواند راه پیوند برخی بخش‌های بدن مانند کلیه را هموار کند.
محققان آلمانی موفق به ساخت اندام‌های شفاف انسانی شدند
محققان آلمانی با استفاده از تکنولوژی زیست‌چاپ موفق به ساخت اندام‌های شفاف انسانی شدند که می‌تواند راه پیوند برخی بخش‌های بدن مانند کلیه را هموار کند. براساس گزارش «دیلی‌میل»، دانشمندان به سرپرستی «علی ارترک» دانشمند ترکیه‌ای دانشگاه «لودویگ ماکسیمیلیان» مونیخ روشی را ارائه کردند که با استفاده از یک حلال، اعضایی مانند کلیه و مغز ساخته می‌شود.
محققان اعضای بدن را با استفاده از لیزر در زیر یک میکروسکوپ اسکن می‌کنند تا ساختار کلی آن از جمله رگ‌های خونی و بسیاری از سلول‌های واحد را به دست بیاورند. ارترک گفت: ما می‌توانیم با این کار به طور کامل اندام‌ها را شبیه‌سازی کنیم و با استفاده از تکنولوژی زیست‌چاپ اندام‌هایی با عملکردهای واقعی بسازیم.
گفتنی است؛ این تیم قصد دارد تا ساخت و چاپ سه بعدی پانکراس را در ۲ تا ۳ سال آینده آغاز کند و همچنین امیدوار است تا کلیه را تا ۶ – ۵ سال دیگر ارائه کند.
براساس نظریات آنتونی‌بیلد، که در سالهای قبل اولین تلاش‌ها برای تولید بافت‌های مصنوعی مثانه را در Wake Forest به انجام رسانده، تولید اعضای بدن انسان متشکل از چندین مساله‌ی اصلی است که پیچیدگی پرینت سه بعدی اعضای بدن را بالا برده است.
اصلی‌ترین مساله در این میان، یافتن موادی بود که بتوان با استفاده از آن اعضای بدن را پرینت کرده و خارج از محیط بدن رشد داد. همچنین نمی‌توان عضوی از بدن را با استفاده از مواد مناسب تولید کرده و براحتی در دورن بدن گذاشت. به نظر میرسد این پیشرفت جدید در تولید اعضای شفاف بدن، انسان را به یکی از آرزوهای دیرینه اش نزدیک کرده باشد. انتهای پیام/*  
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما