plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۱۵۴۲
یمن همچنان زیر آتش

حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به یمن هفت کشته برجای گذاشت

پاتک سعودی ها در مرز نجران با مقاومت یمنی ها دفع شد
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.
حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به یمن هفت کشته برجای گذاشت
به گزارش ایصال نیوز، پایگاه خبری المسیره یمن اعلام کرد، جنگنده بمب افکن های عربستان دو خودرو را در منطقه «عود» حد فاصل بین شهرستانهای «قعطبه» و «الشعر» در استان ضالع را هدف قرار دادند. بنابراین گزارش، هفت سرنشین این خودرو که در میان آنها شماری زن و کودک نیز بودند، کشته شدند. منطقه «عود» چند هفته پیش توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن از اشغال گروه های تروریستی و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن پاکسازی شده بود.
نیروهای یمنی همچنین امروز (شنبه) کنترل 6 پایگاه و مقر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را در محور عملیاتی «ازارق» واقع در استان ضالع به دست گرفتند. ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین عملیات هجومی نیروهای ائتلاف سعوی در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان دفع کردند.در این عملیات شماری از نیروهای مهاجم کشته یا زخمی شدند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند. جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما