plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۴۵۰
به‌مناسبت ماه‌ مبارک رمضان

بسته‌های غذایی یک‌ماهه در استان‌های سیل‌زده توزیع می شود

سیل اخیر ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت داشته است
رئیس جمعیت هلال‌احمر از توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه در استان‌های سیل‌زده به مناسبت ماه رمضان خبر داد.
بسته‌های غذایی یک‌ماهه در استان‌های سیل‌زده توزیع می شود
به گزارش ایصال نیوز از هلال احمر، دکتر علی اصغر پیوندی در حاشیه بازدید از اردوگاه اسکان اضطراری ناصرخسرو اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسته‌های غذایی یک ماهه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و به مناسبت ولادت امام زمان(ع) میان خانوارهای استان‌های سیل‌زده توزیع می‌شود.
وی افزود: هدف از توزیع این بسته‌های غذایی، آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان و تامین امنیت غذایی سیل‌زدگان در این ماه پربرکت است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امیدواریم سیل‌زدگان هرچه زودتر به منازل خود برگردند، گفت: کمک‌رسانی این نهاد تا پایان بحران سیلاب و پس از آن ادامه دارد.
وی با اشاره به تخلیه منازل در مناطق سیل‌زده ادامه داد: ساکنان این منازل در اسکان‌های اضطراری مستقر شده‌اند و مقدمات بازسازی و بهسازی برای بازگشت آنها باید فراهم شود.
پیوندی تصریح کرد: وظیفه جمعیت هلال‌احمر پس از امدادرسانی، اسکان و تغذیه اضطراری است که با توجه به خسارتی که سیلاب به سیل زدگان وارد کرده، تلاش کردیم از همان ابتدا در کنار آنها و تسکین دهنده آلام‌شان باشیم؛ کار ما با اسکان، تغذیه و درمان اضطراری بوده و این روند تا زمانی که مردم به ما نیاز داشته باشند، ادامه دارد.
وی عنوان کرد: در سیل اخیر در سطح کشور به ۴۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد و ۲۲۰ هزار نفر اسکان اضطراری شده‌اند. همچنین بر اثر وقوع سیلاب ۱۴۰ هزار نفر در اردوگاه‌ها‌ به صورت اضطراری اسکان داده شدند‌.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیلاب و برآورد تقریبی میزان خسارت سیلاب، بیان کرد: طبق  برآوردهای اولیه سیل اخیر ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت داشته است.
وی با اشاره به اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان، گفت: برای اسکان‌زدگان نیازمند اقلام‌های امدادی، زیستی، بهداشتی و غذایی هستیم.
بر اساس این گزارش، رئیس جمعیت هلال احمر در اردوگاه اسکان اضطراری ناصر خسرو اهواز با خانواده ای آسیب دیده دیدار و گفت و گو و دستور رسیدگی به مشکلات آنان را صادر کرد.
انتهای پیام /* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما