plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۴۶۵

پوتین و بایدن تلفنی گفتگو کردند

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه، از گفتگوی تلفنی رهبران روسیه و ایالات متحده امریکا خبر داد. در این تماس تلفنی، از پیمان استارت نو، بازداشت الکسی ناوالنی تا برجام و همکاری دوجانبه سخن گفته شد.
پوتین و بایدن تلفنی گفتگو کردند
به گزارش ایصال نیوز، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در این صحبت تلفنی از تبادل یادداشت‌ها در مورد دستیابی به سازگاری در خصوص درخواست روسیه برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به "استارت نو" ابراز خرسندی کردند.

بایدن در نخستین تماس تلفنی خود با پوتین درباره همه‌گیری کرونا، بازداشت الکسی ناوالنی و توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام گفت‌وگو کرد.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن و پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در گفت‌‌وگوی تلفنی خود درباره «خروج یک‌جانبه آمریکا» از پیمان‌نامه آسمان‌های باز برای انجام پروازهای اکتشافی در حریم هوایی کشورهای دیگر و مشکلات حفظ توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

در این گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، پیروزی جو بایدن را نیز تبریک گفت. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "عادی سازی روابط میان مسکو و واشنگتن به نفع هر دو کشور خواهد بود".

طرفین همچنین روی موضوعات دوجانبه و بین المللی، به ویژه مبارزه با ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

با این حال، کاخ سفید اعلام کرد که این صحبت تلفنی به ابتکار جو بایدن روز سه شنبه (26، ژانویه)، انجام شده است.

بر اساس این گزارش، گفت و گوی سران روسیه و آمریکا در فضای کاری و با صراحت انجام گرفت و دو طرف توافق کردند به تماس خود ادامه دهند.

پیمان استارت نو در سال 2010 میان دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فبروی سال 2011 اعتبار یافت.

طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند بیشتر باشد. همچنین حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 تعیین شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما