plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۱۴۴۲۲
در بدو ورود به باکو

ظریف: آغوش ما برای گفت و گو و همکاری با همسایگان باز بوده و خواهد بود

خشنودیم که جمهوری آذربایجان سرزمین های خود را به دست آورده است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقد هستیم که منطقه خلیج فارس نیازمند گفت و گو و همکاری و ایجاد روش های اطمینان بین کشورهای این منطقه است. همیشه در این زمینه آغوش ما برای همسایگان باز بوده و باز خواهد بود.
ظریف: آغوش ما برای گفت و گو و همکاری با همسایگان باز بوده و خواهد بود
به گزارش ایصال نیوز، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این مطلب را یکشنبه شب در بدو ورود به باکو اعلام کرد و با اشاره به سفر خود به منطقه قفقاز گفت: این سفر در رابطه با بحث بودجه به تاخیر افتاده بود و الان بسیار خوشحال هستم که توانستم این سفر را انجام دهم.

وی اضافه کرد: علاوه بر جمهوری آذربایجان، در روزهای آینده به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا آخر هفته نیز به ترکیه سفر خواهم داشت .

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه موضوع اصلی در این سفر بحث همکاری های منطقه ای است که برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: رایزنی درباره همکاری های منطقه ای با این کشورها که روابط دوجانبه و بسیار خوب و نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارند، از مهمترین اهداف این سفر می باشد.

ظریف همچنین با اشاره به این که فردا ( دوشنبه ) در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در باره موضوع بازسازی منطقه قره باغ و نیز وضعیت قره باغ و همکاری برای حفظ ثبات در این منطقه گفت و گو خواهد کرد، افزود: ما خشنود هستیم که کشور و ملت برادر ما یعنی جمهوری آذربایجان سرزمین های خود را به دست آورده و دوست داریم کمک کنیم هر چه زودتر ساکنان سرزمین های آزاد شده به محل اقامت خود برگردند، آنها خویشان ما هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مسایل ترانزیتی و نیز تکمیل دالان های حمل و نقل شمال – جنوب و جنوب –غرب را از جمله محورهای مورد مذاکره در این سفر اعلام کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا ( دوشنبه ) قرار است با " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان، "جیحون بایرام اف " همتای آذربایجانی، " شاهین مصطفی اف " معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کند و پس از پایان این سفر، باکو را به مقصد مسکو برای دیدار با مقامات روسیه ترک کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما