plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۴۳۷۱

اتحادیه اروپا از روسیه خواست ناوالنی را فوراً آزاد کند

اتحادیه اروپا با استفاده از فرصت یک اجلاس ویدیو کنفرانسی 27 رهبر اعضای این اتحادیه از روسیه خواست فوراً آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت روسیه را آزاد کرده و احترام کامل به حقوق او را تضمین کند.
اتحادیه اروپا از روسیه خواست ناوالنی را فوراً آزاد کند
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شارل میشل، میزبان این نشست اتحادیه اروپا گفت، رهبران این اتحادیه انتظار دارند روسیه فورا تحقیقات مستقل و شفاف درباره حمله به جان وی را انجام دهد.

میشل همچنین بر این که مسکو کاملا با سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور تضمین تحقیقات بی طرف بین المللی درباره این حمله اجرا شود تاکید کرد.

آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت روسیه روز یکشنبه گذشته در فرودگاهی در مسکو در ضمن تلاش برای ورود به کشورش بعد از بازگشت از آلمان که مدت پنج ماه در آنجا تحت درمان از بابت مسموم شدن به یک ماده اعصاب قرار گرفت، دستگیر شد.

ناوالنی کرملین را مقصر مسمومیت خود اعلام کرده بود. کرملین اما این اتهام را همواره رد کرده است. روسیه بعد از دستگیر کردن ناوالنی، تحت فشارهای جدیدی از سوی غرب به منظور توضیح علت حمله با ماده اعصاب به این چهره مخالف قرار گرفت.

پلیس روسیه همچنین روز پنجشنبه دو شریک ارشد ناوالنی را در آستانه برگزاری یک اعتراضات برنامه ریزی شده علیه دستگیر کردن وی، بازداشت کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما