plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۱۴۳۴۹

مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد

جو بایدن طی مراسمی در کنگره آمریکا سوگند یاد کرده و به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور این کشور آغاز به کار کرد. کاملا هریس نیز به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد
مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد
به گزارش ایصال نیوز، «جو بایدن» ظهر امروز چهارشنبه به وقت واشنگتن، طی مراسم تحلیفی که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در کنگره آمریکا برگزار شد، به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور این کشور آغاز به کار کرد.

بایدن در حضور جان رابرتس، رئیس دیوان عالی ایالات متحده با دست گذاشتن روی انجیلی که از سال 1893 متعلق به خانواده‌اش بوده است، سوگند یاد کرد.

وی که سابقه 50 سال فعالیت سیاسی را در کارنامه خود دارد، با این انجیل به عنوان معاون رئیس جمهور سوگند یاد کرده بود.

بایدن، پس از جان اف کندی، دومین رئیس جمهور کاتولیک ایالات متحده آمریکا است.
در مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ حضور نیافته و مایک پنس، معاون وی که جای خود را به کاملا هریس داده است، شرکت کرد.

در این مراسم باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون روسای جمهور سابق آمریکا نیز حضور یافتند.

جو بایدن در پی مراسم تحلیف به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا در ساختمان کنگره این کشور در واشنگتن در نخستین سخنرانی خود خطاب به مردم بر لزوم «اتحاد» برای فائق آمدن بر مشکلات پیش‌رو تاکید کرد.

او که مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، افزود: بر مشکلات پیش‌روی این کشور می‌توانیم تنها با «وحدت» غلبه کنیم.

وی ضمن اشاره به آنکه امروز روز آمریکاست، روزی که دموکراسی برتری یافت، افزود: هم برای حامیان و هم برای مخالفان خود تلاش خواهیم کرد و من رئیس‌جمهور تمام آمریکایی‌ها خواهم بود.

چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود این پیام را داد که با «افراط گرایی فزاینده، برتری سفیدپوستان و تروریسم داخلی» روبرو هستند و این تهدیدات را شکست خواهند داد.

بایدن در رابطه با قطب‌بندی سیاسی در ایالات متحده تصریح کرد: باید به این جنگ که شایسته تمدن ما نیست، پایان دهیم.

* کاملا هریس به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

کاملا هریس، به عنوان معاون جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها که در پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا انتخاب شد، تحت تدابیر شدید امنیتی در ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی پایتخت این کشور سوگند یاد کرد.

خانم هریس در انتخابات ریاست جمهوری که در 3 نوامبر سال 2020 برگزار شد به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد و عنوان اولین معاون زن رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

هریس 56 ساله و اولین معاون رئیس‌جمهورِ زن و اولین معاون رئیس‌جمهور ‌سیاه‌پوست و آسیایی-آمریکایی این کشور به‌شمار می‌رود.

پس از این مراسم، بایدن و هریس به سربازان سلام و ادای احترام کرده و به یادبود سرباز گمنام در گورستان ملی آرلینگتون تاج گل گذاشت.

بایدن و هریس بعد از اتمام این مراسم راهی کاخ سفید، محل اقامت جدید رئيس جمهور آمریکا شده و اولین شیفت کاری خود را آغاز کردند. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما