plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۴۳۴۰
در جلسه هیأت دولت

روحانی: شاهد پیروزی ملت ایران در برابر تروریزم اقتصادی و پایان دوران یک ظالم و مستبد هستیم

امام اسلام را با نظر اکثریت جامعه کنار هم قرار داد
رئیس جمهور با گرامیداشت فرا رسیدن ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به نتیجه رسیدن 16 سال مبارزه و مقاومت ملت ایران، تاکید کرد: بهمن 57 مقارن با سال 99 هجری قمری یک پیروزی بزرگ در برابر استبداد و استعمار نصیب ملت ایران شد و امسال در 99 هجری شمسی نیز شاهد پیروزی ملت ایران در برابر فشار حداکثری و تروریزم اقتصادی و پایان دوران یک ظالم و مستبد دیگر هستیم.
روحانی: شاهد پیروزی ملت ایران در برابر تروریزم اقتصادی و پایان دوران یک ظالم و مستبد هستیم
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: در 99 قمری یک ظالم و مستبد دورانش تمام و سرنگون شد و امروز هم در 99 شمسی پایان حکومت نحس یک مستبد دیگر است که در تمام دوره چهارساله اش، جز ظلم و فساد و ایجاد مشکلات برای مردم خود و جهان ثمر دیگری نداشت.

رئیس جمهور در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مرهون راهبری داهیانه امام عزیز و بزرگوار دانست و گفت: امام در طول مبارزه و بعد در طول حکومت اسلامی که آن بزرگوار حضور داشت، همیشه بر دو مساله توکل به خداوند، اتکال به حق و اعتماد به مردم تاکید داشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه "امام اسلام و اجرای احکام اسلام را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران کنار هم قرار داد"، افزود: وقتی اسلام و احکام اسلام در جامعه ما می‌تواند حاکمیت کامل داشته باشد که بتوانیم اکثریت مردم را به خوبی با اسلام آشنا کنیم. اسلام تنها مشکلش دعوت است یعنی باید بتوانیم دعوت‌کننده خوبی باشیم والا اسلام منطبق با فطرت و سرشت مردم است و اگر خدای ناکرده جامعه ما یک بخشی یک روزی از اسلام فاصله بگیرند تقصیر ماست چون درست نتوانستیم اسلام را تبیین کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل بر "مردم سالاری" تاکید فراوان داشت، جمله معروف " میزان رای ملت است" را سیاست بنیادین انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اصل 6 قانون اساسی بر مبنای همین جمله امام تدوین شده است.

دکتر روحانی افزود: امام راحل همچنین  در مردادماه  سال 57 جمله ای مهم خطاب به منتخبین مردم در خبرگان  قانون اساسی گفته اند که فکر می کنم اگر امروز کسی این جمله را بنویسد، ممکن است احضارش کنند.

رئیس جمهور افزود: امام راحل خطاب به اعضای خبرگان قانون اساسی گفتند،" اکثریت هر چه گفتند، آرای ایشان معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد، شما که ولی آنها نیستید، شما فقط وکیل آنها هستید، مردم خودشان مصالح خود را می دانند".

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: این سخن که اکثریت مردم سخنانشان معیار است و ما در دولت یا در مجلس ولی مردم نیستیم و وکیل مردم هستیم، حرف خیلی مهمی است و جمهوری اسلامی ایران که بعد از 16 سال مبارزه ، ایثار و مقاومت و با رهبری امام و همه مجاهدان پیروز شد، تا روزی می ماند که دو اصل جمهوریت و اسلامیت را مد نظر قرار دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مسئله جمهوریت و مردم سالاری در نظامی که همه مقام های آن از بالا تا پایین با رای مردم انتخاب می شوند، نظر مردم و اکثریت همیشه مهم است، گفت: امیدوارم تفسیر صحیح و درست از اسلام به جامعه ارائه کنیم؛ تفسیری که نه افراطی و نه خرافی باشد. اسلام یک دین اخلاقی است و برمبنای احکام خدا و منطبق با فطرت انسانی است که خالق آن خدا است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مردم ایران با خلق حماسه های فراوان در مقاطع مختلف از پیروزی انقلاب گرفته تا سال های تثبیت انقلاب، جنگ تحمیلی 8 ساله،  سال های تحریم و جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز شدند و ما در همه این مقاطع تنها بودیم و هیچ دولت و ابرقدرتی از ما حمایت نمی کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش مقاومت و ایستادگی مردم، هدایت رهبری و تلاش مسئولان کشور در کسب موفقیت های بدست آمده و نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: امروز دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می شود و یکی از مصادیق سرنگونی ظالمان همین است و ما خدا را بخاطر آن شکر می کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه این دستور اسلام است که اگر ظالمی سرنگون شد، جای حمد و شکر خدا دارد، افزود: دوقطبی شدن جامعه آمریکا میراث منحوس آدمی است که امروز حکومت منحوس او خاتمه پیدا می کند و اینکه امروز در روز تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا، واشنکتن به پادگان نظامی تبدیل شده است از ثمرات کارهای ناشیانه و مستبدانه ترامپ است.

رئیس جمهور انزوای سیاسی آمریکا را میراث بجای مانده از طرف ترامپ دانست و افزود: امروز آمریکا با سیاست های غلط ترامپ  در سیاست خارجی تنها مانده، در سازمان های بین المللی تنهاست و درموضوع فلسطین، برجام و دیگر موضوعات بین المللی تنها مانده است.

دکتر روحانی اظهار داشت: حداقل در شورای امنیت سازمان ملل در 4 نوبت که موضوع برجام مطرح بود، حتی در جلسه ای که خود ترامپ ریاست آن را برعهده داشت، تمام 14 عضو دیگر شورای امنیت علیه سیاست های آمریکا صحبت کردند و این یک فضاحت بزرگ برای دولت آمریکا بود و در موضوعاتی همچون قطعنامه 2231 سازمان ملل، لغو تحریم تسلیحاتی ایران، مکانیسم ماشه ( اسنپ بک) و بازگشت تحریم های سازمان ملل آمریکا شکست خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انزوای سیاسی امروز آمریکا میراث ترامپ است، گفت: طول می کشد تا این میراث از بین برود و بی اعتمادی نسبت به امضای آمریکا رفع شود.

دکتر روحانی با اشاره به تروریسم دولتی آمریکا، خاطرنشان کرد: ندیده بودیم رئیس جمهوری در آمریکا به صراحت اعلام کند که یک فرمانده ارشد نظامی را که میهمان در یک کشور دیگر بوده، ترور کرده است اما با کار این تروریست احمق، مهر تروریسم دولتی بر روی پیشانی آمریکا خورد، امروز پایان حیات سیاسی این آدم است که 4 سال قانون و تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشت.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت دولت جدید آمریکا از امروز گفت: انتظار ما از کسانی که امروز قدرت را در دست می گیرند آن است که به قانون و تعهدات بین المللی برگردند و اگر می توانند تلاش کنند در 4 سال آینده تمام لکه های سیاه چهار سال قبل را پاک کنند، البته اگر این لکه های سیاه پاک شدنی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت جدید آمریکا وظایف سنگینی بر دوش دارد و باید به قانون ، مقررات و قطعنامه های بین المللی برگردند، گفت: اگر صادقانه به قانون برگشتند و در عمل صداقت خود را نشان دادند، ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز برای ملت ما و همه دنیا روشن شده است که سیاست تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری، صد درصد شکست خورده است، گفت: البته در این فشارها و جنگ اقتصادی مردم ایران رنج کشیدند اما تحمل کردند و با مقاومت و ایستادگی، اجازه ندادند اهداف دشمنان محقق شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: در یکسال اخیر که مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا هم به تحریم های ظالمانه آمریکا اضافه شده است، ترامپ جنایت جدیدی هم مرتکب شد و حتی برای خرید واکسن و داروی مورد نیاز مردم ما نیز مانع تراشی و سنگ اندازی کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت آمریکا هرجا توانست علیه منافع ملی ما سنگ اندازی کرد، گفت: برغم همه فشار تحریم ها و جنگ اقتصادی، امروز ملت ایران پیروز است و صادرات غیر نفتی ما مسیر عادی شدن را طی می کند و صادرات نفتی نیز از ماه های قبل به مراتب بهتر است که معنی آن شکست کامل سیاست آمریکا در قبال ایران است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر واردین جدید به کاخ سفید از دولت قبلی درس عبرت گرفته باشند، اشتباهات را جبران خواهند کرد، رئیس جمهور قبلی یک برج ساز بود و سیاست را نمی شناخت اما دولت جدید آمریکا سیاست را می فهمد و تجربه سیاسی دارد.

دکتر روحانی تاکید کرد: باید بدانند اگر نسبت به قطعنامه 2231 سازمان ملل امضایی کردند، در برابر، اقدام  ایران هم امضا خواهد بود و نه بیشتر، اگر فرمانی صادر کردند، ایران هم فرمان صادر می کند و اگر اقدام عملی کردند، از این طرف هم اجرا می بینند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز توپ در زمین آمریکا و واشنگتن است، اگر به تعهدات خود عمل کنند ما هم عمل می کنیم، ترامپ مرد اما برجام زنده ماند، همه تلاش تندروهای آمریکا، ارتجاع منطقه و صهیونیست ها این بود که برجام بمیرد، اما امروز برجام زنده است، ترامپ با پرونده سیاهش رفت ولی برجام زنده است.

دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه واقعیت و حقیقت را نمی شود پنهان کرد، افزود: از رسانه ها، دوستان و کسانی که با این دولت میانه خوبی ندارند، می خواهم واقعیت ها را ببینند، آنچه در این سه سال بر سر ما آمد توطئه های ترامپ بود که اگر نبود، ما این مشکلات امروز را نداشتیم .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا در دستیابی به اهداف خود علیه ایران صد درصد شکست خورده است، گفت: امروز آمادگی داریم اگر طرف مقابل با صداقت عمل کند و به قانون و تعهدات برگردد، خیلی سریع مشکلات حل شود و پیچیدگی حقوقی هم ندارد، اگر اراده کنند و صداقت داشته باشند، یک ساعته مشکلات قابل حل است .

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه امروز بسیار روشن است که شرایط سه سال قبل دیگر تکرار نخواهد شد، افزود: مردم بدانند که رنج های سه سال گذشته دیگر تکرار نمی شود و علائم آن را مشاهده می کنیم، ارز به سمت متعادل شدن حرکت می کند و آمار و ارقام فعالیت ها نشان دهنده همین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا امروز 73 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی در کشور اختصاص یافته که 66 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است، گفت: فعالیت های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته 69 درصد افزایش یافته و دولت هر چه در توان داشته برای بهبود وضعیت معیشت مردم انجام داده و در بودجه سال آینده نیز پیش بینی های لازم را انجام داده است.

خبر تکمیل می شود...
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما