plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۶

آمریکا مدرس ایرانی دانشگاه بوستون را بازداشت کرد

آخرین اقدام خصمانه دولت ترامپ
دادگستری آمریکا «کاوه لطف‌الله افراسیابی» دانشمند علوم سیاسی و مدرس دانشگاه بوستون را به اتهام انجام فعالیت های اعلام‌نشده، دستگیر کرد. نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، دستگیری این استاد دانشگاه را ناشی از تعصب و غرض‌ورزی دولت ضد ایرانی ترامپ دانست.
آمریکا مدرس ایرانی دانشگاه بوستون را بازداشت کرد
به گزارش ایصال نیوز، در آخرین روز کاری دولت ترامپ، آمریکا یک دانشمند علوم سیاسی و تحلیلگر رسانه‌ای که در دانشگاه بوستون و سایر دانشگاه‌های آمریکا تدریس کرده را دستگیر و به فعالیت اعلام‌نشده برای پیشبرد منافع ایران متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای امروز (سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه) اعلام کرده در دادگاهی در بروکلین علیه «کاوه لطف‌الله افراسیابی» اعلام جرم کرده است.

دادگستری آمریکا آقای افراسیابی را به نقض «قانون ثبت کارگزاران کشورهای خارجی»، از طریق فعالیت اعلام‌نشده به نیابت از حکومت جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است.

این بیانیه حاکی است افراسیابی دیروز در منزلش در شهر «واترتون» ایالت «ماساچوست» دستگیر شده و قرار است امروز در یک دادگاه فدرال در شهر «بوستون» حاضر شود.

«جان دیمرز»، دستیار وزیر دادگستری آمریکا گفت: «کاوه افراسیابی بیش از یک دهه است که خودش را به عنوان کارشناس بی‌طرف و منصف در خصوص ایران به کنگره، روزناه‌نگاران و مردم آمریکا معرفی کرده است.»

وی در ادامه ادعا کرد: «با وجود این، افراسیابی همزمان کارمند مخفی حکومت ایران و دفتر دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بوده و بابت انتشار تبلیغات آنها پول دریافت کرده است.»

واشنگتن مدعی شده افراسیابی به صورت عامدانه از ثبت نامش به عنوان کارگزار کشور خارجی طبق مفاد «قانون ثبت کارگزاران خارجی» نزد دادگستری آمریکا خوداری کرده است. یک دستیار پلیس اف‌بی‌آی گفته هر فردی که قصد پیشبرد برنامه‌های یک حکومت در داخل ایالات متحده را دارد باید طبق قانون نامش را به عنوان کارگزار دولت آن کشور ثبت کند. وزارت دادگستری آمریکا به مستنداتی برای تأیید ادعاهای خود در خصوص کاوه افراسیابی اشاره نکرده است.

از سوی دیگر، علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل بامداد امروز چهارشنبه به وقت ایران، در واکنش به دستگیری کاوه افراسیابی، تحلیلگر مسایل ایران و آمریکا توسط وزارت دادگستری دولت ترامپ، گفت: تاسف‌آور است که شنیده می‌شود دولت متعصب و مغرض ضد ایرانی ترامپ در ساعات پایانی خود به دستگیری دکتر افراسیابی به اتهام‌های جعلی مبادرت کرده است.

وی افزود: دکتر افراسیابی به عنوان مامور نمایندگی فعالیت نداشته است و تنها به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل کار می‌کرده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: افراسیابی در مورد مسائل بین‌المللی مشورت‌هایی را به نمایندگی ایران ارائه داده است و از همان ابتدا رابطه کاری وی با ما کاملا شفاف و باز بوده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما