plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۲
در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا

رئیس جمهور: دولت مصمم است با ورود اولین محموله واکسن، عملیات واکسیناسیون را آغاز کند

باید با همراهی مردم، مانع شکل‌گیری موج چهارم شویم
دکتر روحانی تاکید کرد که دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز کند.
رئیس جمهور: دولت مصمم است با ورود اولین محموله واکسن، عملیات واکسیناسیون را آغاز کند
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، رئیس جمهور عصر سه‌شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و پس از دریافت گزارش های دستگاه‌های ذیربط نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین اقدمات صورت گرفته برای تامین ارز و منابع مورد نیاز برای ساخت، تامین و واردات واکسن کرونا، گفت: تامین واکسن کرونا جزو اولویت‌های کشور است.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تامین شود، اظهارداشت: اگر تحریم‌ها، مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تامین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعا واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز این جنایتی بود که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد که به رغم همه این مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله آن که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود و بلافاصله نیز درچارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی، گزارش تکمیلی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا و مخاطرات آن و نقش عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله در سفرها و اجتماعات مذهبی، ملی و خانوادگی ارائه و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

رئیس جمهور در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص تشدید نظارت‌ها ماموریت داد و گفت که باید تکلیف هر دستگاه نظارتی در خصوص اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.

دکتر روحانی اظهارداشت: هر یک از دستگاه‌های نظارتی نیز باید گزارش‌های خود را در خصوص نحوه اجرای پروتکل‌ها بسرعت تنظیم و ارسال کنند و با متخلفین و کسانی که این دستورالعمل‌ها را به طور دقیق اجرا نمی‌کنند، برخورد قانونی انجام گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد که جلوگیری از بروز موج چهارم کرونا که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بسیار مهم است و قطعا اگر همه دستگاه‌ها با هماهنگی کار کنند، می‌توانیم با بهره‌گیری از تجربیات مهار سه موج قبلی و همراهی مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌ها، مانع شکل‌گیری موج چهارم شویم.

روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه همچنین درباره موضوعات مختلف از جمله خریدهای شب عید و وضعیت ناپایدار برخی شهرها و تمهیدات متخذه برای جلوگیری از این وضعیت، گفت و گو و راهکارهای لازم را به بحث گذاشتند.

رییس جمهور تاکید کرد که می‌بایست نظارت کیفی لازم برای تولید واکسن‌های داخلی انجام شود و همه حمایت های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما