plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۴۳۲۴

هشدار سازمان جهانی بهداشت: هفته های مرگبارتر ناشی از کرونا در راه است

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد به زودی هر هفته شاهد ۱۰۰ هزار مرگ ناشی از کرونا خواهیم بود.
هشدار سازمان جهانی بهداشت: هفته های مرگبارتر ناشی از کرونا در راه است
به گزارش ایصال نیوز، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، نسبت به احتمال جان باختن بیش از ۱۰۰ هزار نفر طی هر هفته در جهان بر اثر بیماری کووید-۱۹هشدار داده است.

رئیس بخش مدیریت وضعیت‌های اضطراری بهداشتی و پزشکی در سازمان جهانی بهداشت با اعلام این مطلب پیش بینی کرد که در صورت تداوم یافتن شرایط کنونی و با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس این بیم وجود دارد که شمار جان باختگان هفتگی کرونا در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کند.

مایک رایان که روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو سخن می‌گفت یادآور شد که هفته گذشته دست کم ۹۳ هزار نفر در کشورهای مختلف جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی از آمریکا و اروپا به عنوان مناطقی یاد کرد که بیشترین شمار مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را در حال حاضر به ثبت می‌رسانند.

به گفته این مسئول سازمان بهداشت جهانی ۸۷ درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در جهان طی هفته گذشته در کشورهای دو منطقه یاد شده گزارش و ثبت شده است. این در حالیست که دیگر مناطق جهان در دوره زمانی یاد شده تنها ۱۳ درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

 رایان در ادامه تصریح کرد که تنها ۴۷ درصد کل مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا گزارش شده؛ حال آنکه شمار موارد ابتلا و مرگ در اروپا برغم تثبیت شدن طی هفته گذشته همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ در جهان را در حال حاضر پویا و غیر هم‌گون توصیف کرد و یاد آور شد که با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس وضعیت بسیار پیچیده‌تر شده است.

رئیس بخش مدیریت وضعیت‌های اضطراری بهداشتی و پزشکی در سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد که سیستم‌های بهداشتی و کادر پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون از حیث ظرفیت پذیرش و خدمات دهی، نیروی متخصص و تامین تجهیزات و دارو تحت فشار شدید قرار دارند.

به گفته مایک رایان ۷۵ درصد از کل موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در سطح جهان را افراد ۱۵ تا ۶۴ سال تشکیل می‌دهند؛ حال آنکه بیش از ۸۳ درصد موارد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در میان افراد بالای ۶۵ سال گزارش شده است.

وی در عین حال توجه مخاطبان خود را به این نکته جلب کرد که ۱۶ درصد از کل مرگ و میر ناشی از کرونا در میان افراد ۲۵ تا ۶۴ سال گزارش شده است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۹۶ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید در سراسر جهان جان باخته‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما