plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۱۴۲۸۹
همزمان با اساس کشی ترامپ از کاخ سفید

مانور بی-۵۲ های آمریکایی بر فراز خاورمیانه در آستانه انتقال قدرت در واشینگتن

واکنش ظریف به گشت زنی بمب‌افکن‌های آمریکا در منطقه
فرماندهی مرکزی آمریكا (ستاد فرماندهی تروریستی سنتکام) روز یكشنبه اعلام كرد: دو بمب افكن استراتژیک بی-۵۲ آمریكایی دومین پرواز خود را امسال در خاورمیانه انجام دادند تا توانایی بازدارندگی خود را نشان دهند؛ این پرواز در ۱۷ ژانویه انجام شد و در طول دو ماه پنجمین پرواز شد، آخرین پرواز در تاریخ ۶ ژانویه انجام شد.
مانور بی-۵۲ های آمریکایی بر فراز خاورمیانه در آستانه انتقال قدرت در واشینگتن
ژنرال فرانک مکنزی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: استقرار کوتاه مدت دارایی های استراتژیک بخش مهمی از سیاست دفاعی ما در منطقه است.

در ۳ ژانویه، پنتاگون دستور تمدید حضور ناو هواپیمابر نیمیتز در منطقه را صادر کرد، پیش از این ادعا شده بود که مخاطب این پروازها ایران است.

در تاریخ ۱ ژانویه، اسحاق آل حبیب کاردار موقت ایران در سازمان ملل، از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست که از ایالات متحده بخواهند تا اقدامات بی ثبات کننده خود در خلیج فارس را متوقف کند، که وی چنین پروازهای بمب افکن های استراتژیک را به بی ثباتی ها نسبت داد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه اظهار داشت: اگر گشت‌زنی بی-۵۲ اچ با هدف ارعاب یا هشدار به ایران است شما باید آن میلیاردها دلار را برای سلامت مالیات‌دهندگان خود خرج می‌کردید.

وزیر امور خارجه در حساب توئیتری خود ادامه داد: در حالی که ما بیش از ۲۰۰ سال است که جنگی را آغاز نکرده‌ایم اما درباره درهم شکستن متجاوزان تردیدی نداریم. فقط از دوستان صمیمی‌تان که از صدام حمایت کردند بپرسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما