کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتهام‌زنی وزیر سعودی به ایران در نشست خبری با لاوروف

لاوروف در این کنفرانس خبری از سفر ظریف به مسکو خبر داد

العالم , 25 دی 1399 ساعت 18:55

وزیر خارجه سعودی در نشست خبری مشترک و در حضور سرگئی لاروف در مسکو بار دیگر اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه ایران را تکرار کرد. وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: ما علاقه‌مند به برقراری گفت‌وگوی نرمال میان ایران و کشورهای عربی و رسیدن به توافقات اعتمادسازهستیم.


به گزارش ایصال نیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان» همتای سعودی‌اش پس از اولین دیدار در مسکو، در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک شرکت کردند. به نوشته «روسیا الیوم»، لاوروف گفت همکاری میان روسیه و عربستان سعودی به ثبات بازار انرژی در جهان کمک می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین از تلاش‌های کنونی برای گفت‌وگوی سازنده با جنبش انصارالله یمن استقبال کرد و گفت، برخی طرف‌ها دنبال بی نتیجه گذاشتن این تلاش‌ها هستند. وی افزود، امیدوار است که روند سیاسی در یمن با قرار دادن جنبش انصارالله در لیست تروریسم توسط آمریکا تحت تأثیر قرار نگیرد اما نگرانی‌های بین‌المللی در این باره وجود دارد.

لاوروف از برون‌رفت نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در «العلا» در عربستان سعودی و آشتی میان دوحه و ریاض نیز استقبال کرد و افزود، نتایج این نشست به فراهم شدن شرایط برای برقراری یک سیستم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس کمک می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در اشاره به موضوع لیبی هم گفت، مسکو از روند سیاسی فراگیر در لیبی با مشارکت تمام قوای سیاسی استقبال می‌کند. لاوروف افزود: در این دیدار درباره وضعیت عراق و لبنان هم صحبت و بر ادامه هماهنگی در این مسایل توافق کردیم.

وی ضمن اعلام اینکه دولت کنونی آمریکا تمام تلاش خود برای جلوگیری از آغاز گفت‌وگو میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را انجام داد، تصریح کرد «مسکو نگرانی‌های سعودی درباره ایران را درک می‌کند».

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت، عربستان سعودی و روسیه مشترکات زیادی درباره راه‌حل سیاسی در سوریه دارند.

بن فرحان هم شراکت راهبردی میان عربستان سعودی و روسیه را اصلی مهم برای حمایت از ثبات جهانی خواند. وی گفت، در دیدار با لاوروف درباره وضعیت خلیج فارس و «رفتار تنش‌زای ایران» صحبت کرده است.

وزیر خارجه سعودی در اتهام‌زنی خود به ایران گفت: مداخلات ایران که تلاش‌ها برای پایان درگیری در سوریه را مختل کرده، باید کنار زده شود.

بن فرحان افزود، در دیدار مذکور آنچه تلاش‌های ریاض برای حصول راه‌حل سیاسی در یمن نامید، هم برای لاوروف تشریح کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس مشترک خبری گفت: ضمناً در ماه ژانویه، جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مسکو سفر می‌کند.  

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14218

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14218/اتهام-زنی-وزیر-سعودی-ایران-نشست-خبری-لاوروف

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir