کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو ایران را به همکاری با القاعده متهم کرد!

اتهام‌زنی جدید وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

مهر- ایسنا , 23 دی 1399 ساعت 21:27

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز اتهام‌زنی جدیدی را علیه ایران مطرح کرد. ظریف وزیر خارجه کشورمان در توییتی بیان کرد که پمپئو با دروغ‌گویی‌هایش دارد به شکل رقت‌انگیزی به حرفه خود پایان می‌دهد.


به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه، اتهام‌زنی جدیدی را علیه ایران مطرح کرد.

وی ایران را به پناه دادن به رهبران القاعده متهم کرد اما اذعان کرد هیچ مدرکی از دخالت ایران در کمک به القاعده در حملات یازده سپتامبر یافت نشده است.

وی در ادامه دروغ پراکنی های خود  گفت ایران به گروه الشباب سومالی هم کمک می کند.

در واکنش به اتهام زنی جدید مایک پمپئو،  محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «از تروریستی اعلام کردن کوبا تا "اسناد خارج از طبقه‌بندی" ساختگی در خصوص ایران و ادعاها در خصوص القاعده، آقای "ما دروغ می‌گفتیم، فریب می‌دادیم و دزدی می‌کردیم" دارد با دروغ‌های جنگ‌طلبانه بیشتری به طرز رقت‌انگیزی به حرفه فاجعه‌بار خود پایان می‌دهد. کسی گول نخورده است. تمام ترویست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو درخاورمیانه آمده‌ بودند؛ هیچ کدام از ایران نبوده‌اند.»

به گزارش رویترز در حالیکه فقط هشت روز به پایان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است، پمپئو جزئیاتی درباره اتهامات به ایران درباره پناه دادن به رهبران القاعده و حمایت از این گروه را بیان کرد.

این در حالی است که در جامعه اطلاعاتی آمریکا و کنگره این کشور تردیدهایی درباره اطلاعاتی وجود دارد که مبنای این اتهامات است.

به نظر می رسد هدف پمپئو در سخنرانی‌ امروز خود علیه ایران در «باشگاه ملی مطبوعات» در واشنگتن، مصرف داخلی بوده تا تیم بایدن رئیس جمهور منتخب را از بازگشت به برجام و تعامل سازنده منصرف سازد.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 14183

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14183/پمپئو-ایران-همکاری-القاعده-متهم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir