کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه

ربیعی: مردم ایران تحریم‌های ظالمانه‌ایی که ترامپ انجام داد را هرگز فراموش نخواهند کرد

نتیجه مقاومت مردم در عقب راندن تحریم‌های ظالمانه به زودی محقق می‌شود

23 دی 1399 ساعت 12:30

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مدیریت اقتصادی و سیاسی دولت بود که باعث شکست تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه مردم ایران شد، گفت: مردم رنج کشیده و صبور ایران این تحریم‌های ظالمانه و شرارت هایی که علیه ایران انجام داد را هرگز فراموش نخواهند کرد.


به گزارش ایصال نیوز از دولت، علی ربیعی امروز سه شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و حمله به کنگره این کشور اظهار داشت: این مسائل البته با همه ابعاد از مسائل داخلی آمریکاست که ما علاقه به ورود به آن نداریم اما آنچه برای ما مهم است هشدارهایی است که ما از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ همواره این هشدارها را می‌دادیم و بارها تکرار کردیم که سیاست قلدری محدود به ملت ایران نخواهد ماند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضد ایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.

 وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته این شر بزرگ فشارهای زیادی بر ملت ایران وارد کرد و زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داد، تعادل معیشتی را در جامعه به هم زد. ترامپ با صدای بلند اظهار می‌داشت آن چنان عرصه را بر زندگی ایرانیان تنگ خواهد کرد که جامعه را به شورش وادارد و از سقوط سه ماهه و یکساله ایران سخن می‌گفت.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه در چهار سال گذشته عده‌ای هم در داخل کشور خودمان هم نخواستند و هنوز هم نمی‌خواهند درباره این شرارت بی‌سابقه و نقش مخرب آن به درستی حرف بزنند و ناخودآگاه ظلم رفته بر مردم ایران را نادیده انگاری می‌کنند تا جایی که با درصد بندی‌های عجیب و غریب سهم کمی برای این یاغی‌گری بین المللی در مصائب مردم ایران قائل می‌شوند. این در حالی است که دولت برای ایجاد شرایط مقاومت و دور کردن شر جنگ طلبی ترامپ و حفظ معیشت و سلامت مردم مسیر سخت و دشواری را پیمود به طوری که که در دوران کرونا حتی برای خرید دارو و واکسن با مشکلات زیادی از سوی دولت و خزانه داری آمریکا مواجه بودیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: شکست واقعی سیاست غرب نه در انتخابات آمریکا بلکه آن روز اتفاق افتاد که رژیم ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای در شرارت‌ها علیه ایران در سازمان ملل تنها ماند و سه بار شکست فضاحت بار را تجربه کرد در دادگاه‌های بین‌المللی هم به طور ناباورانه در برابر دولت ایران محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه اما در این چهار سال این مدیریت اقتصادی و سیاسی دولت بود که باعث شکست تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه مردم ایران شد، گفت: مردم رنج کشیده و صبور ایران این تحریم‌های ظالمانه و شرارت هایی که علیه ایران انجام داد را هرگز فراموش نخواهند کرد.

 ربیعی ابراز امیدواری کرد نتیجه مقاومت مردم در عقب راندن تحریم‌های ظالمانه به خوبی به زودی محقق شود.

جلسات مشترک بین اعضای اقتصادی دولت و کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود

 سخنگوی دولت همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: در این نشست نخست لایحه بودجه ۱۴۰۰ و مباحثات اولیه کمیسیون تلفیق و برخی تغییرات مطرح شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد این نشست مبنی بر نزدیک شدن دیدگاه‌ها و اجتناب از اختلاف نظرها و دست یابی به مفاهمه بیشتر گفت: تصمیم گرفته شد جلسات مشترکی بین اعضای اقتصادی دولت و تعدادی از نمایندگان کمیسیون تلفیق در خصوص منابع و مصارف تشکیل شود و استدلال و نظرهای همدیگر را بشنوند تا زمینه نزدیکی دیدگاه‌ها فراهم شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: همکاران اقتصادی دولت نسبت به همین میزان مصوبات بیرون آمده از سوی کمیسیون تلفیق انتقاداتی دارند و نیاز بود این جلسات تشکیل شود.

افزایش زمان ۶۰ ماهه تقسیط پرداخت بنگاه‌های اقتصادی

سخنگوی دولت گفت: در این جلسه همچنین یکی از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی جهش تولید که در آخرین جلسه این استاد در حضور ایشان مطرح کردند،  بحث و تصمیماتی برای پیشگیری از توقف فعالیت واحدهای صنعتی اتخاذ شد.

وی یکی از تصمیمات این نشست را افزایش مدت زمان تقسیط بازپرداخت تسهیلات تا حداکثر ۶۰ ماه عنوان کرد و گفت: این امر به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال و امکان پذیر نمودن حصول مطالبات از بنگاه‌های تولیدی غیردولتی براساس ماده ۶۷ قانون مالیات مستقیم اتخاذ شده و صرفاً برای بنگاه‌هایی اعمال می‌شود که برنامه احیای تولید و صنایع آنها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ثبت شده باشد.

ربیعی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه دیگر نشست، به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده شد تا برای جلوگیری از توقف فعالیت بنگاه‌های تولیدی به شرط تایید ساماندهی تولید آنها در ستاد ملی تسهیل، نسبت به تغییر یک ساله- البته فقط برای یک بار-  اجراییه هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، تامین اجتماعی، شرکت آب، برق، گاز، شبکه بانکی و شهرداری ها علیه بنگاه های مذکور صادر می‌شود، درخواست استمهال و تقسیط پذیرفته شود.

به گفته دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری دستگاه‌های مذکور در بانک‌ها می‌توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل نسبت به تعویق اجراییه‌های مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14174

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14174/ربیعی-مردم-ایران-تحریم-های-ظالمانه-ایی-ترامپ-انجام-هرگز-فراموش-نخواهند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir