plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۴۱۵۰

پیش نیاز سرمایه‌گذاری در بورس، داشتنِ نگاه یک ساله است

یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به وجه تمایز سرمایه گذاری در بورس با سپرده بانکی، گفت: بازار سرمایه دارای نوسان زیادی است و سرمایه‌گذاری در این بازار با نگاه کمتر از یک سال هیچ فایده‌ای ندارد.
پیش نیاز سرمایه‌گذاری در بورس، داشتنِ نگاه یک ساله است
به گزارش ایصال نیوز، "ماشاالله عظیمی" عضو شورای عالی بورس، امروز (دوشنبه) در گفت و گویی، بر سرمایه گذاری بلندمدت در بورس تاکید کرد و افزود: نگاه سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس باید یک ساله باشد، سود بانکی که سرمایه گذاران از سپرده بانکی به مدت یک سال در نظر دارند را باید کف سرمایه گذاری در بورس قرار دهیم.

وی به نکته دیگر که باعث تمایز سرمایه گذاری در بورس شده است اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران با هر میزان دارایی می توانند نسبت به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند، این در حالیست که در وضعیت فعلی سرمایه گذاری در بازارهای موازی نیازمند میزان نقدینگی زیادی است که از توان بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در این بازارها خارج است.

عظیمی با اشاره به نکته سوم سرمایه گذاری در بورس، ادامه داد: اگر سرمایه گذاران سپرده بلندمدت یک ساله را در بانک داشته باشند اما در مدت ٦ ماه اقدام به دریافت سپرده خود کنند سود سپرده از یک ساله به کوتاه مدت تبدیل می شود و به نصف سود تعدیل خواهد شد.

عضو شورای عالی بورس خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بازار سرمایه مانند بانک نیست و سود سرمایه گذاران در صورت برداشت سرمایه خود از این بازار کاهش پیدا نمی کند و در صورت فروش سهام خود، بعد از دو روز سرمایه افراد به صورت کامل به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی اظهار داشت: سهامداران باید در زمان سرمایه گذاری در بورس نسبت به تحلیل و بررسی سهام دقت نظر داشته باشند و براساس گزارش شرکت ها، سهامی را انتخاب کنند که از آینده خوبی برخوردارند و پیش بینی می کنند که چه میزان سود در اختیار آنها قرار می گیرد. عظیمی خاطرنشان کرد: بازار جای نوسان است، نوسان های اخیر در بورس چندان معقول نیست و علت آن ناشی از متغیرهای بیرونی و دخالت های صورت گرفته در این بازار است.

عضو شورای عالی بورس خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری با نگاه کمتر از یک سال هیچ فایده ای ندارد، افرادی که بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود می کنند و صف خرید ایجاد می کنند در زمان اصلاح بدون هیچ تحلیلی به سرعت اقدام به فروش سهام و ایجاد صف های فروش می کنند که همین امر زمینه ایجاد نوسان شدید در بازار را فراهم می کند.

وی افزود: در چند روز اخیر تصمیمات حاکمیتی در زمینه قیمت گذاری، بازار را تحت تاثیر خود قرار داد، در حالی که ما این اقدام را قبول نداریم و به جز ایجاد روند منفی و عدم اطمینان نسبت به سرمایه گذاری در این بازار فایده دیگری ندارد.

عظیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند معاملات بورس بهبود پیدا می کند یا خیر، گفت: سهام شرکت ها نباید در بازار رها شوند، الزام شده است که بسیاری از سهام دارای سبدگردان و متولی باشند.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه اتفاقات چند وقت اخیر زمینه عمق بخشیدن معاملات بورس را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: سهامداران نباید بی‌اطلاع برای سرمایه گذاری در این بازار ورود کنند بلکه باید ضمن استفاده از تجربیات افراد خبره مانع از ضرر وزیان های احتمالی و سنگین در این بازار شوند.

وی اظهار داشت: اکنون در شورای عالی بورس در حال تنوع بخشیدن به این صندوق های سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت آنها هستیم که این مسایل، ریسک های تهدیدکننده بازار را کاهش می دهد.

در آخرین وضعیت بورس تهران، شاخص کل بازار بورس دیروز (یکشنبه) ۲۰ هزار و ۸۲۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما