plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۴۱۴۹

واکنش جوزف بورل به وقایع واشینگتن

بورل با اشاره نقش مخرب تکثیر اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی، تاکید کرده که باید ضمن احترام به آزادی بیان، بتوانیم محتوای شبکه‌های اجتماعی را نیز تنظیم کنیم.
واکنش جوزف بورل به وقایع واشینگتن
به گزارش ایصال نیوز، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی در واکنش به حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، این اقدام را نشانه افزایش خطر تخریب ارزش‌های دموکراتیک بر پایه اطلاعات نادرست راستی‌آزمایی نشده در شبکه‌های اجتماعی دانست.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا وقایع چهارشنبه هفته گذشته در پایتخت آمریکا را یک زنگ خطری جدی برای دموکراسی و بیدار باشی برای مدافعان آن ارزیابی کرد و نوشت:«همه باید بدانند که کوچک‌ترین عقب‌نشینی ما می‌تواند دموکراسی و ارزش‌ها و نهادهای مرتبط با آن را در نهایت و برای همیشه از بین ببرد.»

 بورل در ادامه این یادداشت تاکید کرده که حوادث واشنگتن (حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا) نشان داد که اطلاعات غلط تهدیدی واقعی و جدی برای دموکراسی‌هاست.

او با اشاره تلویحی به ادعای ترامپ مبنی بر بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داده که اگر برخی از مردم بنا بر تاکید مکرر رهبرشان به این اعتقاد برسند که تقلبی در انتخابات رخ داده، طبیعی است که رفتارهایی را بر همین مبنا بروز خواهند داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در ادامه نوشته خود با اذعان به این که از حوادث چهارشنبه گذشته در واشنگتن شوکه شده، خواستار همکاری جهانی بیشتر برای مقابله با اطلاعات نادرست، حمایت از قانون‌مداری و ارزش‌های دموکراتیک و ایستادگی در برابر سخنرانی ملتهب و نفرت‌پراکن سیاستمداران عوامفریب‌ها شده است.

بورل با اشاره نقش تکثیر اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی بر تقویت گرایش‌های اقتدارگرایانه و بیگانه هراسی در جوامع مختلف، تاکید کرده که باید ضمن احترام به آزادی بیان، بتوانیم محتوای شبکه‌ های اجتماعی را نیز تنظیم کنیم؛ اقدامی که انجام آن طبق قوانین و روی‌های تعیین شده، توسط شرکت‌های خصوصی فعال در این عرضه امکان‌پذیر نیست.

کمیسیون اتحادیه اروپا ماه گذشته قوانینی را با هدف کاهش انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرده که به موجب آن در صورتی که بسترهای بزرگ برخط(آنلاین) به مقابله با انتشار محتوای غیرقانونی و دستکاری عمدی سیستم عامل‌ها برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات و بهداشت عمومی اقدام نکنند، تا سقف ۶ درصد از درآمد سالانه‌شان مشمول جریمه این اتحادیه می‌شوند.

بورل ضمن با اهمیت خواندن قانون خدمات دیجیتالی که توسط کمیسیون اروپا تدوین شده از ایفای نقش پررنگ‌تر اتحادیه اروپا برای تقویت باور به دمکراسی و اقتصاد آزاد در جوامع برای ممانعت از فروغلطیدن آنها به دام خودکامگی و عوام فریبی خبر داد و ابراز اطمینان کرد که دموکراسی آمریکایی در غلبه بر مصائبی که در حال حاضر با آن مواجه است، موفق خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما