کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه نشست اقتصادی با واحدهای تولیدی استان

استاندار اصفهان: جهش تولید با تلاش بخش کارگری استان محقق می‌شود

منافع کارگران باید حفظ شود

ایرنا , 21 دی 1399 ساعت 10:45

استاندار اصفهان گفت: بخش کارگری این استان می‌تواند جهش تولید را محقق کند اما برای دستیابی به این مهم باید منافع کارگران حفظ شود.


به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی همچنین در حاشیه نشست های اقتصادی و بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی استان افزود : خودباوری، هماهنگی و هم افزایی لازمه رسیدن به جهش تولید است. وی اظهارداشت: توجه و سرلوحه قرار دادن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تحقق شعار جهش تولید یک ضرورت است.

به گفته استاندار اصفهان، این استان در حرکت رو به رشد خود متوقف نخواهد شد و از آزمون بزرگ جهش تولید با موفقیت بیرون خواهد آمد.

رضایی شنبه شب در حاشیه نود و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان سازش بین کارگر و کارفرما را از جمله دستورکار این جلسه برشمرد و افزود: نماینده کارگران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و معتقدیم حق و حقوق کارگران باید رعایت شود.

وی ادامه داد: به واسطه رفع برخی ابهامات در راستای احقاق حقوق کارگران دستور کار سازش بین کارگر و کارفرما از دستورکار خارج شد تا اقدامات کارشناسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ماده ۱۹۱ قانون کار یادآور شد: برای ساماندهی امور مشاغل غیررسمی در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر پیشنهادات و مباحثی در این جلسه عنوان و در مجموع پیشنهاد شد که این دستور در شورای عالی کار مطرح و در صورت منفعت برای کارگران از بیمه و امکانات بیمه‌ای استفاده کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم احقاق حق کارگران در قانون برنامه هفتم مدنظر قرار گیرد، همچنین اصفهان در راستای احقاق حق قانونی کارگران پیشگام باشد.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به منظور تبادل نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مناسب به مراجع ذیربط تشکیل می‌شود.

نود و هفتمین شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، دادستان، رییس دادگستری، رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی در اتاق بازگانی برگزار شد.

افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14137

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14137/استاندار-اصفهان-جهش-تولید-تلاش-بخش-کارگری-استان-محقق-می-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir