plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۴۱۳۷
در حاشیه نشست اقتصادی با واحدهای تولیدی استان

استاندار اصفهان: جهش تولید با تلاش بخش کارگری استان محقق می‌شود

منافع کارگران باید حفظ شود
استاندار اصفهان گفت: بخش کارگری این استان می‌تواند جهش تولید را محقق کند اما برای دستیابی به این مهم باید منافع کارگران حفظ شود.
استاندار اصفهان: جهش تولید با تلاش بخش کارگری استان محقق می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی همچنین در حاشیه نشست های اقتصادی و بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی استان افزود : خودباوری، هماهنگی و هم افزایی لازمه رسیدن به جهش تولید است. وی اظهارداشت: توجه و سرلوحه قرار دادن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تحقق شعار جهش تولید یک ضرورت است.

به گفته استاندار اصفهان، این استان در حرکت رو به رشد خود متوقف نخواهد شد و از آزمون بزرگ جهش تولید با موفقیت بیرون خواهد آمد.

رضایی شنبه شب در حاشیه نود و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان سازش بین کارگر و کارفرما را از جمله دستورکار این جلسه برشمرد و افزود: نماینده کارگران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و معتقدیم حق و حقوق کارگران باید رعایت شود.

وی ادامه داد: به واسطه رفع برخی ابهامات در راستای احقاق حقوق کارگران دستور کار سازش بین کارگر و کارفرما از دستورکار خارج شد تا اقدامات کارشناسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ماده ۱۹۱ قانون کار یادآور شد: برای ساماندهی امور مشاغل غیررسمی در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر پیشنهادات و مباحثی در این جلسه عنوان و در مجموع پیشنهاد شد که این دستور در شورای عالی کار مطرح و در صورت منفعت برای کارگران از بیمه و امکانات بیمه‌ای استفاده کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم احقاق حق کارگران در قانون برنامه هفتم مدنظر قرار گیرد، همچنین اصفهان در راستای احقاق حق قانونی کارگران پیشگام باشد.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به منظور تبادل نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مناسب به مراجع ذیربط تشکیل می‌شود.

نود و هفتمین شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، دادستان، رییس دادگستری، رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی در اتاق بازگانی برگزار شد.

افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما