کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۹۰ میلیون نفر رسید

واکسیناسیون جهانی کرونا ادامه دارد

العالم , 21 دی 1399 ساعت 6:35

براساس آمارهای مراکز معتبر، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد یکشنبه به حدود ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و تعداد فوت شدگان به یک میلیون و ۹۵۴ هزار نفر رسیده است. آمریکا با ۲۲ میلیون نفر مبتلا به کرونا در رتبه اول جهان است.


به گزارش ایصال نیوز، مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، اعلام کرد؛ شمار مرگ و میر جهانی کرونا به یک میلیون و ۹۵۳ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۲۱۱ هزار و ۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و دو هزار و ۸۱۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می هد ، شمار مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۲۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۲۸ نفر و مرگ و میر نیز به ۳۸۱ هزار و ۶۰ نفر رسیده است.

شمار بهبود یافتگان کرونایی آمریکا براساس آخرین آمار نیز ۱۳ میلیون و ۳۷۱ هزار نفر گزارش شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، انگلیس و فرانسه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا یادآور نادیده گرفتن هشدارهای بهداشتی در روزهای تعطیلات سال نو میلادی و مراسم کریسمس است.

گفته می شود به رغم هشدارهای مقامات بهداشتی برای در خانه ماندن در تعطیلات سال نو، مردم آمریکا به دید و بازدیدهای خود ادامه داده و هم اکنون نتایج آن با افزایش مرگ و میر و مبتلایان قابل مشاهده است.

گفتنی است برنامه جهانی واکسیناسیون کرونا، بر اساس داده های آماری معتبر که با همکاری دانشگاه آکسفورد، به صورت روزانه منتشر می شود، ادامه دارد و تاکنون از حدود 23 میلیون واکسن کرونا (تزریق شده)، از نظر تعداد واکسن تزریق شده، آمریکا و چین در رتبه اول و دوم جهان هستند و از لحاظ تعداد واکسن تزریق شده نسبت به جمعیت، امارات و بحرین در رتبه دوم و سوم پس از فلسطین اشغالی قرار دارند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14133

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14133/آمار-مبتلایان-جهانی-کرونا-بیش-۹۰-میلیون-نفر-رسید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir