کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده

۹ شهرستان اصفهان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

کاهش موارد مرگ کرونایی به کمتر از ۲۰ نفر

ایرنا , 20 دی 1399 ساعت 20:25

با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، ۹ شهرستان اصفهان از جمله نجف آباد و تیران و کرون، بر اساس رنگ‌بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت آبی کرونا (کم خطر)قرار گرفت.


 به گزارش ایصال نیوز، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت ۹ شهرستان استان اصفهان به رنگ آبی درآمد و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد باقی ماندند؛ هفته گذشته همه شهرستان های این خطه در وضعیت زرد قرار داشت.

رنگ آبی در سامانه ماسک نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

با توجه به اطلاعات مندرج در سامانه ماسک، رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها، از امروز شنبه ۲۰ دی ماه إعمال خواهد شد.

شهرستان‌هایی که از ۲۰ دی در وضعیت آبی قرار گرفتند شامل برخوار، خورو بیابانک، تیران و کرون، بویین میاندشت، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، نجف آباد، لنجان و مبارکه است.

در شاخص‌های جدید، میزان بستری‌ بیماران دارای علائم کرونا، رنگ‌بندی شهرستان‌ها را مشخص می‌کند.

آمار بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان پس از اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونا از آذر امسال رو به بهبودی رفت بطوریکه بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۴۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال حدود ۱۰۵ نفر از آنها وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

همچنین موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در میان تست های کرونا در استان اصفهان، حدود ۱۵ درصد و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا نیز به کمتر از ۲۰ نفر در روز رسیده است.

سهم موارد مثبت تست های کرونا در استان در آبان امسال حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و مرگ و میر ناشی از کرونا در محدوده ۴۰ تا ۵۰ نفر بود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر بطور قطعی در کشور به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۵۵ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14126

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14126/۹-شهرستان-اصفهان-وضعیت-آبی-کرونایی-قرار-گرفت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir