کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ارتش درباره ترامپ

یورونیوز , 19 دی 1399 ساعت 21:33

نانسی پلوسی گفت که درباره جلوگیری از استفاده دونالد ترامپ از کدهای هسته ای با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفتگو کرده است.


به گزارش ایصال نیوز، در پی تردید کنگره آمریکا در باره صلاحیت ترامپ و احتمال سوء استفاده از قدرتش، در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که با ارتش درباره «راه‌های جلوگیری از استفاده کدهای هسته ‌ای توسط دونالد ترامپ» گفتگو کرده است. از این کدها که در اختیار رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد برای آغاز حمله هسته‌ای استفاده می‌شود.

نانسی پلوسی گفت که درباره جلوگیری از استفاده دونالد ترامپ از کدهای هسته ای با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفتگو کرده است.

او افزود که راه های «پیشگیرانه» برای جلوگیری از آغاز جنگ از سوی رئیس جمهوری را که از وضعیتی «ناپایدار» رنج می برد با مارک میلی بررسی کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت شرایطی خطرناک تر از وضعیت «عدم تعادل روانی» رئیس جمهوری وجود ندارد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منبعی آگاه گزارش داد که رئیس مجلس نمایندگان به نقل از رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح به همکاران خود در این مجلس گفته است که «گام هایی برای جلوگیری از حمله هسته ای به دستور ترامپ» برداشته شده است.

خانم پلوسی همچنین گفت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «فورا و با خواست خود از قدرت کنار نرود» کنگره «اقدام» خواهد کرد.

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان به دنبال حمله روز چهارشنبه هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در نظر دارند برای دومین بار دونالد ترامپ را استیضاح کنند.

این در حالی است که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۱۲ روز دیگر به پایان می رسد.

نانسی پلوسی به همراه چاک شومر، رهبر دموکرات ها در مجلس سنا از مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند که با تکیه بر متمم ۲۵ قانون اساسی با کمک اعضای کابینه دونالد ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده قرار است ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کند.

دونالد ترامپ روز جمعه با انتشار توئیتی کوتاه اعلام کرد که در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14112

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14112/گفتگوی-رئیس-مجلس-نمایندگان-آمریکا-ارتش-درباره-ترامپ

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir