کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌‌های مس سرچشمه

رزم حسینی: رشد ایران در حوزه صنعت و معدن تا پایان سال به ۶ درصد می‌رسد

۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می شود

شاتا , 19 دی 1399 ساعت 15:35

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حرکت صنعتی و معدنی کشور در شرایط تحریم استمرار پیدا کرد و رشد کشور در حوزه صنعت و معدن تا پایان سال به ۶ درصد خواهد رسید.


به گزارش ایصال نیوز، علیرضا رزم‌حسینی در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌‌های مس سرچشمه با اشاره به این که در کشور ما از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه، بحث معادن است، اظهار داشت: معادن ایران در چند دهه اخیر در توسعه، حرکت‌های بسیار خوبی را آغاز کرده ‌است.

وی صنایع معدنی، فولاد و آلومینیوم را به عنوان صنایع مادر دانست و عنوان کرد: در رفسنجان و شهر بابک نزدیک به 30 هزار میلیارد پروژه جدید مس با برنامه‌ و زمان‌بندی مشخص آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های مادر و صنعتی بزرگ، محور توسعه منطقه‌ای هستند بیان کرد: باید به سمتی برویم و مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس از شرکت‌های مهمی است که می‌تواند محور توسعه منطقه‌ای بوده و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید و توسعه، محور توسعه باشد.

در 29 قلم محصولات صنعتی رشد فوق‌العاده‌ای داشتیم

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، ملت ایران و دولت مقاومت کرده است، گفت: در 29 قلم محصولات صنعتی رشد فوق‌العاده‌ای داشتیم که در حوزه تولید خودرو 28 درصد رشد کردیم و در سایر صنایع هم رشد داشته‌ایم.

وی با بیان این که در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همین ‌گونه بود افزود: در 9 ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به 5.4 درصد رسیده و تا پایان سال 6 درصد خواهد شد.

صادرات در 9 ماهه اخیر روند افزایشی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی دیدیم که امیدواریم با تولید واکسن، بخش تجارت کشور هم نجات پیدا کند گفت: صادرات در 9 ماهه اخیر روند افزایشی دارد و تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهد داشت و تراز مثبتی در پیش است.

وی با اشاره به این که در این مدت پیشر‌فت‌های خوبی در حوزه صنعت مس صورت گرفته و رشد 12 درصدی در تولید صنعت مس را شاهد هستیم اظهار داشت: امروز بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان عملیات جدید توسعه مس شامل کنسانتره، بخش‌های معدنی افزایش استخراج از معادن و پروژه‌های بیمارستان بحران و غیره افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مجموعه مس، محور توسعه منطقه‌ای قلمداد می‌شود و امسال صادرات خیلی خوبی انجام شده و تا پایان سال هم رشد خوب صادراتی را شاهد خواهیم بود و زمینه اشتغال خوبی فراهم ‌می‌شود.

۳۰ میلیون تن‌ فولاد در کشور تولید می شود

رزم حسینی گفت: امروز در کشور ۳۰ میلیون تن‌ فولاد و ۲۸۰ هزار تن‌ کاتد تولید می شود که مایه افتخار است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14108

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/14108/رزم-حسینی-رشد-ایران-حوزه-صنعت-معدن-پایان-سال-۶-درصد-می-رسد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir