plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۰

ترامپ با قبول شکست در انتخابات خواستار آشتی ملی شد

حمله به کنگره یک حمله شنیع بود، آن را محکوم می‌کنم
رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی در حالی که به شکل بی سابقه ای خود را آرام نشان می داد، شکست در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت و متعهد به انتقال منظم قدرت به دولت بعدی شد. وی صریحاً شورش چهارشنبه طرفدارانش را محکوم کرد.
ترامپ با قبول شکست در انتخابات خواستار آشتی ملی شد
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» بامداد روز جمعه (به وقت تهران) در پیامی ویدیویی، شکست در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را پس از چند هفته پذیرفت.

وی در این پیام ویدیویی با اشاره به تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط کنگره گفت که در حال حاضر تمرکز دولت وی، انتقال قدرت با نظم و آرامش به دولت بعدی خواهد بود.

ترامپ زمان کنونی را زمان آشتی و التیام بخشی توصیف کرد و گفت که خشم‌ها باید آرام شوند.

ترامپ در حالی شکست در انتخابات را پذیرفت که وی می‌بایست چند هفته پیش این اقدام را انجام می‌داد اما نه تنها این اقدام را انجام نداد بلکه صحبت‌ها و سخنرانی‌هایش باعث افزایش تنش‌ها شد به گونه‌ای که روز چهارشنبه طرفداران وی به ساختمان کنگره حمله‌ور شدند.

رئیس جمهور آمریکا در پیام ویدیویی خود گفت که ستاد انتخاباتی وی تمامی راه‌های قانونی برای اعتراض به نتایج انتخابات را سپری کرد و تنها هدف وی اطمینان یافتن از سلامت انتخابات بوده است. 

*دونالد ترامپ پس از گذشت ۲۴ ساعت از حادثه حمله به کنگره آمریکا که توسط هوادارانش، با انتشار یک پیام ویدئویی در توئیتر گفت: این یک حمله شنیع بود که آن را محکوم می‌کنم.

 بامداد جمعه کاخ سفید خبر داد که رئیس جمهور آمریکا با اعلام محکومیت اعتراضات خشونت‌آمیز روی داده روز چهارشنبه در برابر کنگره (که خود تحریک کننده آن بود) از آن حوادث اعلام بیزاری کرد.

«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید بامداد روز جمعه (به وقت تهران) گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اعتراضات خشونت آمیز روز چهارشنبه در برابر کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.»

مک‌انانی که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، بدون اشاره به تحریک آشوبگران روز چهارشنبه توسط ترامپ گفت: «کسانی که به صورت خشونت‌بار کنگره ما را به محاصره در آوردند بر خلاف تمام چیزی عمل کردند که این دولت برای آن ایستادگی کرد.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: «کسانی که در این ساختمان کار می‌کنند در حال فعالیت برای اطمینان حاصل کردن از انتقال منظم قدرت هستند. هم اکنون زمان اتحاد آمریکا فرا رسیده است.»

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حملات ۴ نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند. هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد.

در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما