plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۴۰۹۹

موج استعفای یاران و منصوبان ترامپ ادامه دارد

در حالی که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می رسد، دومینوی استعفای اعضای دولت ترامپ که از روز چهارشنبه آغاز شد، به بتسی دیواس وزیر آموزش رسید.
موج استعفای یاران و منصوبان ترامپ ادامه دارد
به گزارش ایصال نیوز در ادامه موج استعفاهای مقامات دولت ترامپ پس از حوادث واشنگتن و تایید پیروزی جو بایدن برای سمت ریاست جمهوری در کنگره، وزیر آموزش شامگاه پنجشنبه با انتقاد از شورش روز چهارشنبه در پایتخت آمریکا و یورش طرفداران ترامپ درکنگره، استعفا داد.

خانم بتسی دیواس در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت: هیچ تردیدی نیست که سخنان تحریک‌آمیزتان بر این اوضاع وجود ندارد. این نقطه عطفی برای من است.

پیش از دیواس، الین چائو وزیر حمل و نقل از دولت ترامپ استعفا داد.

وزیر حمل و نقل آمریکا نیز اعلام کرد که به دنبال حوادث روز چهارشنبه در واشنگتن تصمیم گرفته است از مقام خود کناره گیری کند. به این ترتیب این دو وزیر از عالی ترین مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده هستند که تاکنون خبر استعفایشان در اعتراض به اشغال ساختمان کنگره منتشر شده است.

ایلین چاو در حالی از مقامش کناره گیری کرد که شماری از اعضای کنگره خواستار برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی شده اند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب، پیش از این پیت بودجج، شهردار پیشین ساوت بند در ایالت ایندیانا را به عنوان گزینه خود برای تصدی وزارت حمل و نقل معرفی کرده بود.

ایلین چاو همسر میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا است. رابطه دونالد ترامپ با میچ مک کانل پس از آنکه رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا پیروزی جو بایدن در کالج الکترال را به رسمیت شناخت به تیرگی گرائید.

مایک مولوینی، رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید نیز اعلام کرده است که در اعتراض به حوادث روز چهارشنبه در واشنگتن از مقام خود به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در ایرلند شمالی استعفاء می دهد.

متیو پوتینجر، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده نیز روز پنجشنبه از مقامش کناره گیری کرد.

استفانی گریشم، رئیس کارکنان دفتر ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا نیز شامگاه چهارشنبه پس از اشغال ساختمان کنگره از سوی هواداران دونالد ترامپ از مقام خود استعفاء داد.

دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می رسد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما