plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۴۰۹۸

پیش بینی یک بانک سوییسی از صعود نفت برنت به ۶۰ دلار

بانک سرمایه گذاری سوییسی یو بی اس در پی اقدام غیرمنتظره عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید به صورت داوطلبانه و انتظار بهبود چشمیگر تقاضا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا اواسط امسال به ۶۰ دلار صعود خواهد کرد.
پیش بینی یک بانک سوییسی از صعود نفت برنت به ۶۰ دلار
به گزارش ایصال نیوز، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، پس از دیدار هفته جاری وزیران نفت اوپک پلاس اعلام کرد تولیدش در ماههای فوریه و مارس را یک میلیون بشکه در روز علاوه بر محدودیت عرضه فعلی کاهش خواهد داد.

تحلیلگران بانک «یو بی اس» در یادداشتی نوشتند: با این اقدام عربستان سعودی افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه ای اوپک پلاس در ژانویه به طور کامل معکوس می شود بازارهای نفت در نیمه اول سال محدودیت عرضه بیشتری پیدا می کنند.

اقدام این کشور نشان دهنده تمایل برای دفاع از قیمتها و حمایت از بازار نفت در بحبوحه نگرانیهای بازار نسبت به چشم انداز تقاضا به دلیل تمدید محدودیتهای رفت و آمد در اروپاست. اما اگر تقاضا به میزان کمتری کاهش پیدا کند، اقدام سعودیها به تسریع روند کاهش ذخایر نفت کمک خواهد کرد.

بانک یو بی اس پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۶۳ دلار خواهد بود و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سه دلار کمتر از برنت معامله شود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت روز پنج شنبه آشوبهایی که هواداران ترامپ بر پا کرده بودند را نادیده گرفت و تحت تاثیر موافقت یکجانبه عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید در دو ماه آینده و کاهش ذخایر نفت آمریکا به بالاترین حد در ۱۱ ماه اخیر صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت ۱۸ سنت افزایش یافت و به ۵۴ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید در حالی که پیشتر تا مرز ۵۴ دلار و ۹۰ سنت پیش رفته بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که اواسط معاملات تا رکورد ۵۱ دلار و ۲۸ سنت صعود کرده بود، آخرین بار با ۲۴ سنت افزایش، به ۵۰ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما