plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۷۷

نشست کنگره برای تایید پیروزی بایدن پس از اخراج شورشیان از سرگرفته شد

نشست کنگره برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تایید پیروزی جوبایدن که در پی یورش طرفداران شورشی ترامپ به ساختمان کنگره تعلیق شده بود، پس از حدود ۶ ساعت و بعداز اخراج شورشیان توسط نیروهای ضدشورش از سرگرفته شد.
نشست کنگره برای تایید پیروزی بایدن پس از اخراج شورشیان از سرگرفته شد
به گزارش ایصال نیوز، « مایک پنس» معاون ترامپ که مجدداً ریاست جلسه کنگره را برعهده دارد، در سخنان ابتدایی خود و در شروع دوباره جلسه کنگره، با محکوم کردن حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت که خشونت هرگز برنده نخواهد شد.

پنس که چهار سال معاون ترامپ بوده است حاضر نشده بود دستور او برای برهم زدن جلسه کنگره و جلوگیری از تایید بایدن را بپذیرد.

بر اساس مقررات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) موعد نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش تاییدیه‌های ارسالی از ایالت‌ها بود تا نتیجه نهایی انتخابات بر اساس آرای تایید شده گزینشگران نهایی شود.

این نشست ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد اما پیش از آن، با فراخوان دونالد ترامپ تجمع بزرگی در مقابل کاخ سفید برگزار شد تا با پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات مخالفت کنند. در این اجتماع علاوه بر برخی نمایندگان جمهوری‌خواه، وکیل شخصی و فرزندان ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم حضور یافت و خواستار ایستادگی در برابر این تقلب شد و گفت نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

سپس وی تاکید کرد که همراه معترضان به مقابل ساختمان کنگره خواهد آمد.
از آن سو، کنگره به ترتیب آرا در حال شمارش و تایید آرای ایالت‌ها بود که پس از شمارش ۱۲ رای متعلق به ترامپ، نوبت به آریزونا رسید. آرای گزینشگران این ایالت با اعتراض سناتور تد کروز و ۶ جمهوری‌خواه دیگر قرار گرفت.

همزمان و با اخراج شورشیان حامی ترامپ از کنگره و استقرار نیروهای کمکی پلیس و یگان ضد شورش،  توئیتر پس از تعلیق دو پیام تحریک آمیز دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،دسترسی او به حساب کاربری‌اش را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز در اولین واکنش خود به یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت که اتفاق‌های امروز اعتراض نیست، بلکه یک نوع شورش است.

هیلاری کلینتون بامداد امروز پنجشنبه به وقت ایران، در یادداشت توئیتری خود نوشت: تروریست‌های داخلی به بنیاد دموکراسی ما حمله کردند؛ انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات آزاد.

وی افزود: ما باید قانون را دوباره برقرار کنیم و آنها را پاسخگو سازیم.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما