plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۴۰۷۳

بایدن از ترامپ خواست تظاهر کنندگان را به پایان اشغال ساختمان کنگره دعوت کند

ترامپ از معترضان خواست با آرامش به خانه های خود باز گردند
جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از دونالد ترامپ خواست تا در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار پایان اشغال ساختمان کنگره شود. دونالد ترامپ، در پیام تصویری با تاکید بر وقوع «تقلب» از هوادارانش خواست با آرامش به خانه بازگردند.
بایدن از ترامپ خواست تظاهر کنندگان را به پایان اشغال ساختمان کنگره دعوت کند
به گزارش ایصال نیوز، ساعتی پس از اشغال بخش هایی از کنگره آمریکا به دشت حامیان ترامپ، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از دونالد ترامپ خواست تا در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار پایان اشغال ساختمان کنگره شود.

او همچنین گفت که رویدادهای واشنگتن «تهاجم به دموکراسی آمریکا و حکومت قانون» است.

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده از دونالد ترامپ خواست تا طبق سوگندی که یاد کرده است از قانون اساسی این کشور پاسداری کند.

بایدن اشغال کنگره را شورش علیه دموکراسی خواند 

* ترامپ: وقت آن است که به خانه بروید

دقایقی بعد از درخواست بایدن، دونالد ترامپ اقدام انتشار یک پیام ضبط شده در توئیتر کرد و با اشاره به برقراری مقررات منع رفت و آمد، خطاب به طرفدارانش گفت: «وقت آن است که به خانه بروید»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این پیام بار دیگر ضمن تاکید بر وقوع «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری از هوادارانش خواست تا به خانه بازگردند.

او همچنین بر لزوم بازگشت آرامش تاکید کرد.

*بیانیه مشترک پلوسی و شومر

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا در بیانیه ای مشترک خواستار موضع گیری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از پایان اشغال ساختمان کنگره شدند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری ضمن محکوم کردن حوادث روز چهارشنبه وعده داد که متخلفان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. او همچنین خواستار توقف «فوری» خشونت ها شد.

بر اساس اعلام قبلی و برای کنترل شورش، در واشینگتن دی سی از ساعت شش عصر چهارشنبه مقررات ممنوعیت کامل رفت و آمد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما