plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۱۴۰۶۱

اکثریت سنای آمریکا هم به دست دموکرات ها افتاد

دومین نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سنای جورجیا در آستانه پیروزی
حزب دموکرات آمریکا که پیشتر در یک کرسی از دو کرسی انتخابات سنا در ایالت جورجیا اعلام پیروزی کرده بود، در کرسی دوم هم مدعی پیروزی شد.
اکثریت سنای آمریکا هم به دست دموکرات ها افتاد
به گزارش ایصال نیوز، «جان آسوف» نامزد دوم دموکرات‌ها در انتخابات سنای «جورجیا» در مقابل «دیوید پردو» جمهوری‌خواه اعلام پیروزی کرد.

او در یک پیام ویدئویی از مردم ایالت جورجیا به دلیل انتخابش برای خدمت به آن‌ها در مجلس سنا تشکر کرد.

در صورت نهایی‌شدن پیروزی دموکرات‌ها در جورجیا و با احتساب رأی «کاملا هریس» رئیس آینده سنا، آنها به اکثریت این مجلس تسلط پیدا می‌کنند.

به گزارش رویترز، انتخابات میاندوره‌ای ایالت جورجیا برای برگزیدن دو سناتور جدید سنای آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد. نتیجه انتخابات جورجیا تقریبا توانست ترکیب اکثریت این مجلس را به نفع بایدن تغییر دهد.

هم اکنون جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی و دموکرات‌ها ۴۸ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند.

نتیجه این انتخابات تاثیر مهمی بر سیاست‌های دولت آینده آمریکا خواهد داشت. با پیروزی نامزدهای دموکرات در جورجیا، هر دو حزب در سنا ۵۰ کرسی خواهند داشت اما معاون جو بایدن، کاملا هریس، با رأی خود می‌تواند برتری را به اردوگاه دموکرات‌ها بیاورد.

در انتخابات روز سه شنبه، دیوید پردو و کلی لوفلر، دو سناتور جمهوری‌خواه تلاش کردند کرسی خود را در مجلس سنا حفظ کنند. اما در مقابل جان اوسوف، کارگردان فیلم‌های مستند و رافائل وارنوک، کشیش یکی از کلیساهای تاریخی سیاهپوستان در شهر آتلانتا از سوی حزب دمکرات تا این لحظه پیروز شده‌اند.

هم اکنون با شمارش۹۷ درصد آرا در ایالت جورجیا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات رقابت بسیار نزدیکی دارند. دیوید پردو هم اکنون با دو میلیون و ۱۸۹ هزار رای، و با اختلاف کمتر از دو هزار رای از جان اوسوف جلوتر است. رافائل وارنوک نیز با اختلاف ۲۰ هزار رای از کلی لو فر پیشی گرفته است.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما