plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۱۴

حماسه مردم عراق در تجلیل از شهیدان سردار سلیمانی و المهندس

برگزاری اولین سالگرد فرماندهان شهید در عراق
میدان «التحریر» در قلب بغداد و خیابانهای اطراف آن امروز شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.
حماسه مردم عراق در تجلیل از شهیدان سردار سلیمانی و المهندس
به گزارش ایصال نیوز، اقشار مختلف مردم عراق اعم از زن و مرد و پیر و جوان از ساعت اولیه صبح امروز یکشنبه از گوشه گوشه شهر بغداد رهسپار میدان التحریر در مرکز بغداد شدند تا با شهیدان سلیمانی و المهندس فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش پیمان دوباره ببندند.

مسیرهای منتهی به میدان التحریر بغداد مملو از جمعیت بود و مردم به صورت فردی یا گروهی در دسته جات مختلف با در دست داشتن پلاکارد و تصاویر شهیدان سلیمانی و المهندس و سایر همرزمان آنها و سردادن شعار خواهان گرفتن انتقام خون این شهیدان شدند.

تعدادی از راهپیمایان نیز کفن پوشان به خیابان ها آمده و به سمت میدان التحریر حرکت می کردند تا با این کار تاکید کنند که در راه آرمان های شهیدان مقاومت بویژه فرماندهان شهید تا پای جان ایستاده اند. جوانان، خیل عظیمی از راهپیمایان را به خود اختصاص داده بودند و به هنگام عبور از میان آنها و بعد از اینکه می فهمیدند که از خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران هستیم، عشق و علاقه وافر خود را به مردم ایران ابراز می داشتند و تاکید می کردند که خون ملت های ایران و عراق در هم آمیخته است و هیچ کس نمی تواند پیوند دو ملت را از هم بگسلد.

در اولین سالگرد شهید سلیمانی و ابو مهدی، با نزدیک شدن به میدان التحریر، آنچه مشاهد می شد موج خروشان مردمی بود که پرچم های عراق و الحشد الشعبی و گروههای مقاومت را در دست داشتند و دوستداری خود به شهیدان سلیمانی و المهندس را ابراز می داشتند. گروههای مردمی، عشایری، جهادی، علماء و فضلای شیعه و اهل سنت، شخصیت ها و رهبران سیاسی عراق به همراه ایرانی های مقیم عراق در این راهپیمایی حضور با شکوهی داشتند.

در ادامه مراسم، شعارهای «کلا کلا آمریکا»، «کلا، کلا اسراییل» و «کلا کلا آل سعود» در میدان التحریر بغداد به طور گسترده طنین انداز شد تا عراقی ها بار دیگر خشم خود علیه آمریکا و رژیم اسرائیل و توطئه های این رژیم به همراه آل سعود علیه ملت عراق و سایر ملت های مسلمان منطقه را ابراز داشته و رویکرد سازشکارانه حکام عرب را محکوم کنند.

گروهی از راهپیمایان عراقی نیز برای مخالفت با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورشان و لزوم تاکید بر اخراج آنها از عراق پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و اینگونه خشم خود را نسبت به دخالت های کاخ سفید در کشورشان نشان دادند.

راهپیمایان عراقی همچنین برای ابراز خشم خود نسبت به توطئه های رژیم صهیونیستی و جنایت و اشغالگری آن علیه ملت های منطقه و ابراز همبستگی با ملت فلسطین پرچم این رژیم را آتش زدند.

در این مراسم، شماری از شخصیت های بلندپایه کشوری و لشکری عراقی از جمله «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح این کشور حضور داشتند.

با پایان سخنرانی فالح الفیاض و هادی العامری، حاضران در میدان التحریر با سر دادن شعارهای کوبنده خواهان گرفتن انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس شدند.
آنها همچنین در همراهی با گفته های شخصیت های حاضران در تریبون، خواهان محاکمه عاملان و آمران ترور این شهیدان شدند.

راهپیمایی تا آخرین لحظات غروب آفتاب در میان شعارهای ممتد مردم در میدان التحریر در قلب بغداد ادامه یافت تا این بار نیز مردم عراق به جهانیان ثابت کنند که درخصوص آرمان ها و خواسته های خود برای تحقق کامل حاکمیت کشورشان با اخراج اشغالگران و در صدر آنها نیروهای آمریکایی ثابت قدم هستند و پیوند ناگسستنی با ملت مسلمان و برادر خود ایران دارند و طرح های صهیونیستی و آمریکایی و همدستان منطقه ای و سازشکار آنها را رد می کنند.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این اقدام تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد. در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

در مسیرهای منتهی به میدان التحریر نیز مواکب برای خدمات رسانی به راهپیمایان مستقر شده بودند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما