plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۴۰۰۰

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت

قیمت بیت کوین، نخستین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی جهان روز شنبه برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت.
قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز، قیمت بیت کوین، نخستین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی جهان روز شنبه با عبور از مرز ۳۰ هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کرد . هر بیت کوین ساعت ۱۴ بعدازظهر روز شنبه به وقت اروپای مرکزی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۲ دلار معامله شد.

این در حالی است که بهای بیت کوین روز ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) برای اولین بار از ۲۰ هزار دلار فراتر رفته بود.

قیمت نخستین ارز رمزنگاری شده جهان دو روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۸ هزار دلار عبور کرده بود.

موج اخیر افزایش قیمت بیت کوین ماه اکتبر گذشته به دنبال راه اندازی امکان خرید و فروش بیت کوین و همچنین امکان پرداخت با این ارز مجازی از سوی «پی پل» (PayPal)، شرکت آمریکایی فعال در زمینه تجارت الکترونیک آغاز شد.

این در حالی است که بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری که تاکنون رویکردی محتاطانه در برابر بیت کوین اتخاذ کرده بودند نیز اکنون به خرید این ارز دیجیتالی روی آورده‌اند.

از سیاست حمایتی بانک های مرکزی برخی کشورها در برابر بحران شیوع کرونا که منجر به افزایش نقدینگی شده است به عنوان یکی از دلایل رونق بیت کوین یاد می شود.

بانک آمریکایی «جی پی مورگان» مانند بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی و بانکداری در این کشور به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده است.

این بانک اخیرا درباره موج سرمایه گذاری در بیت کوین اعلام کرد که «استفاده سرمایه گذارهای سنتی از بیت کوین تازه آغاز شده است.»

سرمایه گذاری در بیت کوین در حالی که نرخ بهره پائین است به بسیاری از سرمایه گذاران امکان می دهد تا محل سرمایه گذاری های خود را متنوع تر کنند.

این در حالی است که قیمت بیت کوین از ماه مارس گذشته (همزمان با موج اول شیوع کرونا در کشورهای غربی) نسبت به بسیاری از شاخص های بورس از جمله شاخص «اس اند پی ۵۰۰» (S&P 500) که شامل سهام های برتر از جمله سهام شرکت هایی همچون اپل، توئیتر و نتفلیکس می شود نوسان کمتری داشته است.

با این حال سرمایه گذاری در بیت کوین همچنان در مقایسه با خرید طلا پرخطرتر محسوب می شود.

نتیجه یک نظرسنجی از سرمایه گذاران در پایان سال ۲۰۲۰ نشان داده بود که بیت کوین به یکی از سه محل اصلی سرمایه گذاری تبدیل شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما