plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۱۳۹۷۴
در حاشیه بازدید از مناطق مرزی شمال سیستان و بلوچستان

آذری جهرمی: تمام روستاهای مرزی بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند

تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطات متصل شده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای بالای ۲۰خانوار در مناطق مرزی تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند و روستاهای اطرافشان نیز از اینترنت برخوردار می‌شوند.
آذری جهرمی: تمام روستاهای مرزی بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند
محمد جواد آذری جهرمی روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق مرزی شمال سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطات متصل شده است اظهارداشت: یکهزار و ۲۰۰ روستای فاقد دسترسی به اینترنت در این استان باقی‌مانده که در تلاش هستیم اتصال آن‌ها تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

وی افزود: تمامی این روستاها به صورت جداگانه بررسی و ظرفیت‌های مورد نیاز آن‌ها استخراج شده و تعدادی از این روستاها هم نیاز به تصمیم‌گیری میدانی دارد تا بر این اساس ملاحظات لازم در طراحی‌ها لحاظ شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: روستاهای بالای ۲۰خانوار در مناطق مرزی و روستاهای همجوارشان از اینترنت برخوردار می‌شوند و برخی ایستگاه‌ها و پایانه‌های مرزی جدید که نیازمند اتصال به شبکه فیبر نوری هستند نیز برای اتصال آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با اتصال این مناطق به اینترنت، تفاوتی بین دانش‌آموزان، دانشجویان و شهروندان ساکن مناطق مرزی و شمال شهر تهران به لحاظ دسترسی به اینترنت وجود نخواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز اجرای طرح‌های زیرساختی مخابراتی را نیاز جدی این استان بویژه برای امور تحصیلی و اشتغال و سایر امور زندگی دانست.

احمدعلی موهبتی اجرای طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مستلزم همراهی مردم و همه دستگاه‌های اجرایی دانست.
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی یک سایت با هزینه‌های سنگین ایجاد می‌شود بیان کرد: مردم از دولت انتظار دارند که اقدامات خوبی انجام دهد و دولت نیز انتظار دارد که نگهداری از تجهیزات و استفاده از سیستم را متعلق به خودشان بدانند و کمک کنند که این خدمات دوام و بقا داشته باشد.

محمدجواد آذری جهرمی به همراه احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز با هدف بررسی وضعیت ارتباطی و مخابراتی شمال استان، عازم منطقه سیستان شد.

وی در جریان سفر به منطقه سیستان از روستای حسن آباد ورمال، روستای نورمحمد دشتی نیمروز، روستای سیادک هیرمند و روستای قلعه کنگ شهرستان زهک زیرساخت‌های مخابراتی این مناطق بازدید کرد.

وزیر ارتباطات حدود یک هفته است که در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان به سر می‌برد و از نزدیک مسایل و مشکلات این حوزه را رصد می‌کند.

وی در این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان روند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می‌کند.

هدف‌گذاری اتصال ۱۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار از جمله برنامه‌های سفر آذری جهرمی به سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما