plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۳۸۹۲
با حضور در بخش خبر ۲۰ سیمای سیستان و بلوچستان

آذری جهرمی: ضریب پوشش تلفن همراه در سیستان و بلوچستان از پوشش صداوسیما بیشتر است

پرداخت ماهانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه ترافیک شاد به اپراتورها
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صداوسیمای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تأمین بودجه هزار میلیارد تومانی برای رفع عقب‌ماندگی‌های ارتباطی این استان، اعلام کرد تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده بسیاری از مشکلات ارتباطی این استان برطرف می‌شود.
آذری جهرمی: ضریب پوشش تلفن همراه در سیستان و بلوچستان از پوشش صداوسیما بیشتر است
به گزارش ایصال نیوز، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در بخش خبر ۲۰ صداوسیمای این استان پاسخگوی سؤالات و مشکلات مطرح‌شده مردم در این بخش خبری بود.

وی در ابتدا با اشاره به خواسته‌های مطرح‌شده مردم در گزارش این بخش خبری در حوزه دسترسی پرسرعت به اینترنت و عنوان انقلاب مخابرات گفت: انقلاب مخابراتی همین خواسته‌های مردم است که تقاضای اینترنت پرسرعت دارند در صورتی‌که روزی در این کشور سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را کافی می‌دانستند و به وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند خرده می‌گرفتند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ضریب پوشش تلفن همراه از صداوسیما بیشتر است، تصریح کرد: ۷۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت دسترسی دارند اما به دلیل آمار بالای روستاهای این استان، ۲۷ درصد باقی‌مانده، تعداد بسیاری از روستاها را شامل می‌شود.

وی افزود: هنوز مشکل ارتباطی ۱۲۰۰ روستا باقی‌مانده که این میزان روستای باقی‌مانده معادل روستاهای دو استان است که عدد قابل‌توجهی است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در حدود ۴ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار وجود دارد، تأکید کرد: نظام بودجه‌ریزی و مجلس بر اساس ۸۰ درصد روستاهای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه بوده درصورتی‌که نیاز امروز با توجه به شرایط کرونا فراتر از این قانون است.

وی با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان، افزود: مقررشده بود تا پایان امسال تمام روستاها متصل شود اما برآورد من این بود که به اجرای تعهد خود در موعد مقرر نرسیم و به همین دلیل برای پیشبرد این کار تصمیم به حضور میدانی در این استان گرفتم.

آذری جهرمی با اشاره به برگزاری جلسات فشرده کاری در دو روز گذشته، تصریح کرد: گام‌های مورد نیاز مشخص‌شده و به‌زودی کارهایی که قرار است انجام شود به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده با ۲ ماه تأخیر گام‌های اساسی برای رفع عقب‌ماندگی‌ها انجام می‌شود و اثرات گام اول از ۳ هفته آینده مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات از بودجه هزار میلیارد تومانی برای توسعه ارتباطات در روستاهای این استان خبر داد و گفت: فیبر گذاری عظیمی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار مخابرات با تمام توان در این بخش حضور دارد.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت‌ماه تمام روستاهای پرجمعیت تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند و همچنین با اصلاح فیبر نوری بخش دیگری که از مشکلات مربوط به‌سرعت شبکه برطرف خواهد شد تا رضایت مردم کسب شود.

پرداخت ماهانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه ترافیک شاد به اپراتورها از طرف وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات درباره آموزش مجازی و هزینه‌های آن نیز گفت: سیاست آموزش‌وپرورش آموزش مجازی در بستر شاد است و هزینه آن نیز رایگان است.

وی افزود: وزارت ارتباطات ماهانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه ترافیک مصرف‌شده در شاد را به اپراتورها پرداخت می‌کند.

وزیر ارتباطات درباره هزینه‌های اینترنت دانشجویان نیز گفت: از ماه آینده به تمام دانشجویان سراسر کشور اعتباری بر روی سیم‌کارت یا اینترنت خانگی داده می‌شود که بتوانند به‌صورت رایگان از اینترنت استفاده کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های سرمایه‌گذاری بالا در راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه، افزود: به همین دلیل امکان کاهش تعرفه وجود ندارد اما برای رفاه حال روستائیان می‌توانیم بسته‌های مربوط به آموزش و صنایع‌دستی را با قیمت‌های مناسب تعریف کنیم که در حال بررسی این موضوع هستیم.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیبت همراه برای پیگیری وضعیت ارتباطی روستاهای استان سیستان و بلوچستان از شنبه شب در این استان مستقر شده اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : وزارت ارتباطات
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما