plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۱۳۸۶۶

جزئیات جدید درباره ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس

زوایای مختلف ترور شهید سلیمانی در مستند «آخرین سفر»
رئیس فراکسیون «السند الوطنی» پارلمان عراق گفت که ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با سه فروند پهپاد از پایگاه نظامی «عین الاسد» و پس از پرواز 20 ساعته انجام شد.
جزئیات جدید درباره ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس
به گزارش ایصال نیوز، «احمد الاسدی» در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) شبکه تلویزیونی العهد عراق که به زوایا و ابعاد ترور فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت و بخش دوم آن یکشنبه شب پخش شد، گفت که سه پهپاد از پایگاه «عین الاسد» آمریکا در استان الانبار در غرب عراق ترور این فرماندهان شهید را انجام دادند.

وی گفت که این پهپادها از صبح پنجشنبه (12 دیماه98) یعنی حدود ۲۰ ساعت بر فراز عراق و بغداد پرواز می کردند تا اینکه ترور را (دقایق اولیه بامداد 13دی)انجام دادند.

الاسدی تصریح کرد که سفیر آمریکا در عراق با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تماس گرفت و گفت که «هدف ما سلیمانی و نه المهندس بوده است» اما با وقاحت تمام گفت که این به منزله عذرخواهی نیست.

سحرگاه جمعه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی و ابو مهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، توسط پهپادهای آمریکایی هدف قرار گرفتند و هر دو با این ترور به شهادت رسیدند.

گفتنی است، در بخش اول این مستند نیز عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق، در گفت‌وگو با شبکه العهد عراق گفت:‌ «حدود ساعت یک بامداد(13دیماه 98)بود که اخباری مبنی بر حمله هوایی آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد منتشر می‌شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر کنونی بود». (الکاظمی در آن زمان رئیس اطلاعات و امنیت عراق بود.)

عبدالمهدی ادامه داد: «شک و احتمالاتی [که هدف چه کسانی هستند] وجود داشت ولی می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد؛ چرا که ساعت ۸:۳۰ صبح با هم قرار ملاقات داشتیم. قرار بود با هم صبحانه بخوریم. همین‌جایی که الآن هستیم».

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: «نزدیک ساعت یک بامداد بود که کاظمی تماس گرفت و گفت که حادثه‌ای اتفاق افتاده ولی مشخص نبود که شهید سلیمانی در هواپیما [دمشق -بغداد] بود یا نه، تصاویری داشت به دستم می‌رسید در گوشی از خودروی هدف قرار داده شده. من با سفارت ایران در بغداد تماس گرفتم و از آن‌ها در این باره توضیح خواستم. آن‌ها هم جوابی نداشتند. سپس تصاویری رسید. در این تصاویر، تصویری بود که در آن انگشتری وجود داشت. شخصاً به این نتیجه و تشخیص رسیدم که این انگشتر، انگشتر شهید سلیمانی است».

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما