plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۱۳۸۶۴
توسط سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهادت شهید سلیمانی

برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تشریح شد

تداوم برنامه های مراسم سالگرد تا روز 27 دی ماه
نشست خبری اعلام برنامه‌های اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تشریح شد
به گزارش ایصال نیوز از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان، در نشست خبری که جهت اعلام برنامه‌های اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اولین سالگرد سردار سلیمانی، مصادف است با دهه اول فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که سردار دلها، به وی بسیار توسل می­‌یافت و در این ایام در بیت خود و حسینیه زادگاهش بدین مناسبت مراسم سوگواری برپا می­کرد.

وی افزود: امسال یاد و خاطره سردار سلیمانی و همراهان شهید وی از جمله ابومهدی المهندس، پاسداران شهید والامقام حسین جعفری ­نیا، شهروز مظفری­ نیا، هادی طارمی، وحید زمانیان و سایر همراهان شهید ابومهدی المهندس را گرامی می­داریم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: فعالیت رسمی ستاد سالگرد مراسم مردمی شهید سلیمانی در دیدار اخیر خانواده شهید و اعضای ستاد سالگرد و بنیاد حاج قاسم (مکتب سلیمانی) با مقام معظم رهبری  کلید خورد و نشست خبری امروز به منزله نواختن زنگ برنامه­‌های سالگرد در سطح ملی، منطقه‌­ای و بین‌­المللی است.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی مراسم در «مردمی» بودن آن است گفت: به دلیل حجم، تنوع بالای خلاقیت­‌ها و ابتکارات خودجوش مردمی، ستاد سالگرد و بنیاد سردار سلیمانی بیشتر نقش هماهنگ کننده داشته­‌اند و بنیاد سلیمانی با هدف شناساندن «مکتب سلیمانی» و جلوگیری از تحریف اندیشه­‌های این رویش بزرگ انقلاب اسلامی فعال است و سرکار خانم زینب سلیمانی به نمایندگی از خانواده شهید به تحقق این هدف کمک می­‌کنند.

وی تصریح کرد: مراسم سالگرد به دلیل تنوع، حجم و انبوه برنامه‌­های مردمی از امروز تا روز 27 دی ماه که هم­زمان با ایراد خطبه نماز جمعه تاریخی مقام معظم رهبری در تجلیل از سردار دلها، به عنوان نقطه عطف و سرباز بدون مرز خواندن حاج قاسم و نیروی قدس سپاه پاسداران، تداوم دارد و همایشی در ایام سالگرد با حضور مقامات داخلی و مهمانانی خارجی در تهران برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: دوستداران شهید در این بازه زمانی نقش سردار دلها را در تأمین حداکثری امنیت ملی کشور، امنیت منطقه و جهان­ گرامی می­دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های پشی بینی شده برای سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی گفت: برنامه‌های اولین سالگرد در سه سطح داخلی، منطقه‌­ای و بین‌­المللی برگزار می شود، در سطح داخلی اقشار مختلف مردمی شامل کارگران، کارمندان، هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش‌­آموزان، فرهنگیان و... عاشقانه، بی­‌صبرانه و مبتکرانه به ایفای نقش اصلی می­‌پردازند.

امیرعبداللهیان ادامه داد : این بخش شاملِ برنامه ­های میدانی با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی از جمله همایش، کنفرانس و کنگره - فراخوان­های مقالات، کتاب- مسابقات فرهنگی و هنری – تولید نماهنگ، سرود، کلیپ – برگزاری مجازی شب شعر و خاطره – اجرای تئاتر بر خط – جشنواره­‌های عکس «روایت سرباز» و... می شود.

وی افزود: بخش دیگری از برنامه های سالگرد با عنوان ابتکارات مردمی شامل کمک‌­های مومنانه مردمی و بسیجی است که در مرحله اول تا امروز 2000 زندانی محکوم به پرداخت دیه (قتل غیرعمد) آزاد شده‌­اند و طی روزهای آینده شاهد مرحله دوم و سوم اجرای این امر خداپسندانه خواهیم بود. همچنین در همین چارچوب طرح بسیار مهم و مشترک بسیج و مدافعان سلامت به نام «طرح سلیمانی» که در سراسر کشور در کمک به امر مبارزه با کرونا در حال انجام است.

وی در ادامه در خصوص برنامه های استانی سالگرد شهادت گفت: در کرمان ، استان زادگاه شهید سلیمانی نیز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است ، به دلیل محدودیت‌­های اعمالی کرونایی، از امروز دوستداران سردار دلها، می­توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Soleimany.ir ، مزار شهید را بصورت آنلاین و 360 درجه زیارت نمایند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  تصریح کرد: از دیگر برنامه­های سالگرد، انتشار کتاب زندگینامه سردار دلها با عنوان «از چیزی نمی­ترسیدم»است . این کتاب با دستخط سردار سلیمانی شامل  خاطرات خود نوشته از سال 57-1335است. که در حال ترجمه به 7 زبان زنده دنیاست و  نسخه فارسی آن طی روزهای آینده با دستخط سردار در دسترس علاقمندان خواهد بود. همچنین منظومه «سرباز نامه» و «مجموعه اشعار در رثای حاج قاسم» با عنوان «مرد میدان» از دیگرآثار ادبی و مکتوب در گرامی داشت سردار سلیمانی است.

وی در ادامه نشست خبری با اشاره به برنامه های ستاد سالگرد شهید سلیمانی در بخش شبکه­های اجتماعی گفت: فراخوان جهانی، «روایت مردِ میدان» در دو قالب مجازی و تلفن گویا، به دریافت آثار تصویری، نوشتاری، دل گفته­‌ها و روایت­‌ها و... اختصاص دارد و  در حوزه مستندات، بیش از یکصد مستند تولید شده است که از جمله آن به نقش شجاعانه سردار در مستندهای «آمرلی»، «360 درجه»، «ابومهدی المهندس» و... پرداخته­ شده است. همچنین  اقدامات خودجوش اصحاب رسانه از جمله ابتکارات ویژه و درخور تحسین صدا و سیما به ویژه راه‌­اندازی رادیو مقاومت در آستانه سالگرد شهید سلیمانی اقدامی در دیگر در حوزه رسانه ای است که در حال انجام است.

امیرعبداللهیان  خاطر نشان کرد: برنامه­‌های متنوع و خودجوش مردمی به ایران خلاصه نمی شود و  در سراسر منطقه و جهان از جمله در عراق، لبنان، سوریه، یمن، شبه قاره، اروپا، آمریکا، آسیا و قاره آفریقا تدارک دیده شده که به دلیل حجم بالای آن به تدریج توسط رسانه­‌ها بازتاب می­‌یابد.

وی گفت: جایزه جهانی ایثار شهید سلیمانی که به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده است،  به افرادی در تراز خصایص مقاومت  در این مرحله از میان کشورهای عراق، یمن، لبنان، افغانستان، سوریه، ونزوئلا، جمهوری اسلامی ایران و ... اهدا بین­‌المللی خواهد شد.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  درخصوص پیگیری­‌های حقوقی و قضایی حادثه ترور فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه گفت: ضمن تشکر از اقدامات دقیق و جدی دستگاه قضا برای محاکمه و صدور حکم قضایی آمران و عاملین آمریکایی ترور، تاکنون به 6 کشور نیابت قضائی داده شده و تعداد متهمان آمریکایی ترور سردار سلیمانی و همراهان از 45 به 48 نفر افزایش یافته و پرونده با جزئیات دقیق تشکیل، تکمیل و در دست اقدامات قضایی است. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صدور حکم قضایی موثر باشیم.

وی ادامه داد: موضوع انتقام سخت در دستور کار جدی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در زمان مناسب خود به شیوه بازدارنده، موثر و پشیمان کننده انجام خواهد شد البته تاکنون چند سیلیِ مردمی و یک سیلی نظامی با شلیک دقیق و مقتدرانه، بازدارنده و موثر 13 موشک بالستیک نقطه ­زن به پایگاه استراتژیک عین ­الاسد آمریکا به گوش متجاوزین و دولت تروریست آمریکا زده شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل  در ادامه سخنان خود در خصوص اقدام تروریستی دولت آمریکا گفت :دولت آمریکا، با ترور سردار بی‌ن­المللی مبارزه با تروریسم و صهیونیسم اهداف چند لای‌ه­ای را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه دنبال می­‌کرد که برایش نتیجه­‌ای کاملاً معکوس به بار آورد.

وی افزود:سردار سلیمانی در دوره حیات پربرکت خویش سهم مهمی در عرصه دفاع مقدس، سپس تأمین امنیت مرزهای شرقی کشور، تقویت محور مقاومت، محبوس کردن رژیم جعلی صهیونیستی در پشت دیوارهای بتنی در سرزمین­های اشغالی و شروع قطعی شمارش معکوس پایان این رژیم جعلی و تروریستی و... برعهده داشت. وی به عنوان پاسدار و سربازی فداکار، در تحقق نگاه راهبردی مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی کشور و امنیت منطقه رشد و توسعه کشور بسیار کوشید اما مهم­ترین اقدام وی « ایجاد ترتیبات سیاسی – امنیتی جدید در منطقه» به نام محور مقاومت بود.

وی در پایان تصریح کرد: با همه بزرگی سردار در دوران حیات،اما شهید سلیمانی بزرگتر و اثرگذارتر از سردار سلیمانی شد و جهانی را مبهوت کرد، جمهوری اسلامی ایران در انتقام و سیلیِ موشکی ابهت پوشالی آمریکا را نمایان­‌تر ساخت و مردم دارای بصیرت با حضور خودجوش و ده‌ها میلیونی خود در تجلیل از این شهید والامقام در ایران، به منطقه و جهان اثبات کردند که به این قهرمان  ملی -  ایرانی و قهرمان امت اسلامی عشق می‌­ورزند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما