plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۱۳۸۵۴
در آستانه سالروز شهادت سردار دلها

همرزم شهید سلیمانی: حاج قاسم خود را فدایی مردم و اسلام می‌دانست

همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم خود را فدایی مردم و اسلام می دانست افزود: شهید سلیمانی همیشه می‌گفت؛ هزاران حاج قاسم فدای این مردم باد زیرا برای انقلاب هزاران فرزند رشید خود را فدا کرده اند.
همرزم شهید سلیمانی: حاج قاسم خود را فدایی مردم و اسلام می‌دانست
به گزارش ایصال نیوز، سردار پاسدار عباس ایران منش زرندی، پاسدار سپاه و نیروی لشکر ۴۱ که هم اکنون در بسیج پیشکسوتان جهاد شهادت سپاه فعالیت می ‌کند روز یکشنبه در گفت و گویی، گفت: حاج قاسم هیچگاه ارتباطش را با هم رزم هایش قطع کرد و از پس از اتمام جنگ تا قبل از شهادت مرتب جویای احوالشان بود و با آنها ارتباط داشت.

سردار ایران منش که در عملیات های بیت المقدس، والفجر، کربلای سه و چهار و پنج و تا پایان جبهه در کنار حاج قاسم به دفاع از میهن اسلامی خود مشغول بود و در زمان جنگ حکم جانشینی گردان را از دست سردار سلیمانی دریافت کرد و پس از اتمام جنگ با سردار سلیمانی در منطقه جنوب شرق در کرمان مشغول بوده اظهار داشت :صداقت حاج قاسم موجب شد که این شهید بزرگوار در دل و قلب مردم جا بگیرد و چنان تشییع باشکوهی برای ان بزرگوار در شهرهای مختلف برگزار شود.

 ایرانمنش افزود: مرداد سال ۶۰ اولین مرحله اعزام نیرو های کرمان به جبهه بود که افراد پایگاه سپاه، پاسداران و همچنین جمعی از بسیجی های قرارگاه کرمان از جمله حاج قاسم برای آموزش به اهواز آمدند و سپس برای عملیات به حمیدیه رفتند.
وی ادامه داد: اولین بار که با حاج قاسم هم کلام شدم، عقب ماشین نیسانی نشسته بودیم و به محلی رفتیم تا برای انجام عملیات آماده شویم؛عملیات مهمی بود، اما قبل از عملیات با تیری که به بازویش خورد، زخمی شد و به بیمارستان منتقل شد، درحالیکه زخمی عمیق داشت اما فردا پیش از شروع عملیات با دست باندپیچی شده به محل مقرر آمد.

سردار ایرانمش با اشاره به اهمیت ویژه امام(ره) برای سردار سلیمانی بیان کرد: یکی ازعملیات هایمان ۴۸ ساعت متوقف شده بود و مجبور شدیم که نیرو ها را به عقب برگردانیم و هنگامی به چادر برگشتیم، حاج قاسم مثل ابر بهار گریه می کرد، او از چند جنبه ناراحت بود، از اینکه در عملیات موفق نشدیم و به دلیل افرادی که در این عملیات شهید شدند و اینکه حضرت امام از این موضوع ناراحت بودند. به گفته وی، در طی ۱۵ روز عملیات، حاج قاسم و بقیه فرماندهان شاید کمتر از ۲ ساعت در شبانه روز استراحت می کردند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به خلوص سردار سلیمانی گفت: سال ۶۷ مقام معظم رهبری در سفری به اهواز آمدند و حاج قاسم گفت: پیام ما را به امام برسانید و بگویید فرمانده سپاه ثارالله گفت، "اگر شما اناری را نصف کنید و بگویید که نصف آن حلال و نیم دیگر آن حرام است ما سوالی نمی کنیم و تنها اطاعت خواهیم کرد".

پاسدار ایرانمنش تاکید کرد: در منطقه ای از جنوب شرق اشرار کمین می کردند و منطقه را نا امن کرده بودند، نصفه شب ها عازم این مسیر می شد، می گفتیم حاجی این راه خطرناک است و اشرار کمین کردند، می گفت: بگذار اگر کمینی است، اگر تیری است من بخورم نه مردم عادی، نباید برای مردم عادی اتفاقی افتد؛ در دل خطر می رفت و امنیت را برقرار می کرد تا مردم در آرامش باشند، هر کجا هر کسی به مشکل و خطر بر می خورد حتما به حاج قاسم می گفت زیرا او ترسی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: یادم می آید در جبهه و در مراسم شهادت هم رزمانش سخنرانی سوزناکی کرد و بسیار اندوهگین بود، به چند تن گفت به مردم در شهرستان ها بگویید، شما بیایید و به ما بپیوندید، جنگ تمام می شود، اگر هم نیایید باز هم جنگ تمام می شود و بدانید که ما تا آخرین قطره خون و تا آخرین فشنگمان در مقابل دشمن می ایستیم؛ پس از آن روز مردم آمدند و عملیات ها با موفقیت انجام شد.

سردار ایرانمنش تصریح کرد: وی در یکی از سخنرانی هایش گفته بود ای ترامپ قمار باز نیازی به لشکر نیست، من تنها برای تو کافی هستم و همین گونه هم شد پس از شهادت حاج قاسم ترامپ از اوج قدرت به اوج ذلت رسید.

وی به حدیثی اشاره کرد و گقت: امیرالمومنین می فرمایند: "شما نمی توانید مثل من باشید اما می توانید شبیه من بشوید"، حاج قاسم این سخن علی (ع) را شنید و شبیه آن حضرت توانست از حق مظلوم مقابل ظالم دفاع کند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به جاودانی نام و یاد سردار افزود: سردار سلیمانی در وصیت نامه اش خدا را شاکر است که در این دوران می زیست؛ چه کسی فکرش را می کرد که سرداری جهانی شود و یاد و راهش مکتب همه آزادی خواهان و شرافتمندان جهان شود.

 ایرانمنش تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی تا پایان راه روی صداقت خود ماند و برای ایران و اسلام افتخار آفرید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما