plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۳۸۴۱

حمله تروریستی در روسیه با دستگیری چهار داعشی ناکام ماند

سازمان امنیت فدرال روسیه روز شنبه از دستگیری چهار تروریست داعشی در منطقه داغستان و پیشگیری از وقوع یک حمله تروریستی خبر داد.
حمله تروریستی در روسیه با دستگیری چهار داعشی ناکام ماند
به گزارش ایصال نیوزروابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه روز ۲۵ دسامبر (روز جمعه) چهار عضو گروه تروریستی داعش را که در مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان، حمله تروریستی علیه ساختمان یک سازمان امنیتی تدارک می دیدند دستگیر کردند.

در بیانیه بدون اشاره به اینکه ساختمان کدام سازمان امنیتی قرار بود مورد هدف حمله قرار گیرد خاطرنشان شد: تروریست های داعشی قصد داشتند در یک ساختمان حکومتی بمب منفجر کنند و سپس به ماموران وزارت کشور جمهوری داغستان حمله کنند.

روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه خود اضافه کرد: از انبار مخفی گاه تروریست ها، چندین قبضه سلاح گرم و سلاح های سرد، مقادیری مهمات و بمب و مواد منفجره بدست آمد. در دستگاه های تلفن همراه تروریست ها محتویات مکالمات تلفنی انها با سرکرده های خارجی تروریست ها به دست آمد.

روز گذشته نیز در شهر تامبوف در منطقه مرکزی روسیه یک نوجوان ۱۷ ساله روس عضو یک سازمان خرابکاری این کشور دستگیر شد که قصد داشت در یک مکان عمومی این شهر عمل تروریستی انجام دهد و ماموران امنیتی قبل از عمل تروریستی وی را دستگیر کردند و از خانه وی اجزای شیمیایی برای ساخت بمب به دست آمد.

در سال‌های اخیر در روسیه دهها عضو و هوادار گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شدند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما