plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۱۳۸۱۲

تسلیت جمعی از فرماندهان ارتش در پی درگذشت سرتیپ سعید پورداراب

جمعی از فرماندهان ارتش با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت امیر سرتیپ دوم سعید پور داراب از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از فاتحان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را تسلیت گفتند.
تسلیت جمعی از فرماندهان ارتش در پی درگذشت سرتیپ سعید پورداراب
به گزارش ایصال نیوز، متن پیام تسلیت دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ؛
خبر درگذشت امیر سرتیپ دوم پورداراب از فرماندهان دلاور هشت سال دفاع مقدس و یادگار دهها عملیات‌ بزرگ موجب تاسف و تاثر فراوان شد. رشادت های کم نظیر آن فرمانده دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر که وی را مفتخر به دریافت نشانهای فتح از فرماندهی معظم کل قوا (دامت برکاته) کرد هیچگاه از خاطره مردم قدرشناس ایران اسلام پاک نخواهد شد.
امیر پورداراب علاوه بر درخشش در دوران دفاع و فرماندهی تیپ ۳ لشکر قهرمان ۲۱حمزه سیدالشهدا علیه السلام ، در سالهای بعد از جنگ تحمیلی نیز منشاء خدمات بسیار بود و هزاران تن از افسران جوان از تجارب ارزنده ایشان در آن دوران پرشکوه بهره مند شدند.

آن امیر سرافراز با تالیف دهها جلد کتاب مرجع حوزه دفاع مقدس ، فرازهایی از تلاش مقدس رزمندگان ارتش و سپاه در سالهای جنگ را به رشته تحریر درآورد که در شمار ارزشمندترین صفحات کتاب پرافتخارجنگ تحمیلی است. اینجانب درگذشت آن فرمانده رشید ارتش اسلام که الگویی از ولایتمداری ، اخلاق ، رشادت ، مدیریت و دانش علوم نظامی بود را به خانواده آن مرحوم و همرزمان و پیشکسوتان سالهای جنگ تحمیلی تسلیت عرض کرده و آرزوی علو درجات برای ایشان دارم.

*همچنین در پیام سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده است: خبر حزن انگیز درگذشت همرزم عزیز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس امیر سرتیپ دوم سعید پورداراب مایه تاسف و تالم است.از دست دادن سند زنده پایمردی های نیروی زمینی قهرمان ارتش در دوران دفاع مقدس، ضایعه ای جبران ناپذیر در بازگویی تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس خواهد بود.

امیر پورداراب راوی ناب ترین حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، و از لایق ترین فرماندهان نیروی زمینی در تمام عرصه های رزمی، تاکتیکی، دلیری و از خودگذشتگی بود. تلألو رشادت و مجاهدت های غیورمردان نیروی زمینی ارتش در جای جای مناطق جنگی و لحظه لحظه های دوران دفاع مقدس، مرهون درایت فرماندهانی از جنس امیر سعید پورداراب است. ابوصلیبی خات، کوت کاپون، عین خوش، علی گره زد و تمام خاک خوزستان خاطره گام های استوار مردی را که زمزمه اش آزادی، نجوایش میهن پرستی و ذکر لبانش یا حسین(ع) بود را فراموش نخواهد کرد و دریافت "نشان فتح" بخاطر حضور موثر در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس و... گواه این پایمردی است.

اینجانب درگذشت فرمانده شجاع و همرزم مومن مان که هیچ گاه از تبیین افتخار و غرورآفرینی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دست برنداشت را به محضر فرمانده کل قوا امام خامنه ای(مدظله العالی)،فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمام همکارانم در نیروی زمینی و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال آرامش روح امیر پورداراب را در سایه به ثمر نشستن تلاش های خالصانه اش خواستارم. روحش شاد یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

*سرتیپ صباحی فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش نیز در پیام تسلیت خود به مناسب درگذشت سرتیپ پورداراب تصریح کرد : خبر درگذشت امیری از تبار مردان دفاع مقدس اندوهی بزرگ و تالمی عمیق بر دل همکاران و همرزمان نهاد. امیر سرتیپ پورداراب که عیار مردانگی اش در میدان مبارزه، با انجام عملیات افتخارآمیز بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر عزیز از چنگال رژیم متجاوز صدام و عملیات پیروزی بخش فتح المبین در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان نیروهای مسلح حماسه های بزرگی آفرید،الگویی از ولایت مداری و مردم داری و مدیریتی مبنی بر دانش و تخصص و شجاعت را برای همکاران پس از خویش بر جای نهاد.

اینجانب به نمایندگی از پیشکسوتان ارجمند و کارکنان شریف نپاجا در گذشت آن امیر عزیز را به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و به پاس سال‌ها مجاهدت مومنانه بهره مندی از غفران الهی و همنشینی با همرزمان شهیدش را مسئلت می نمایم.

گفتنی است، مراسم تشیع پیکر امیر سرافراز ارتش اسلام سرتیپ سعید پورداراب از فرماندهان، پیشکسوتان و مفاخر دوران دفاع مقدس و دارنده نشان‌های فتح و از فاتحان خرمشهر روز شنبه ششم دی ماه ساعت ۱۱ صبح با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیرو‌های مسلح، همرزمان، خانواده معظم شهدا و خانواده آن مرحوم در محل ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار و پس از آن برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما