plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۳۷۶۶
در اختتامیه بیست و یکمین هفته پژوهش و فناوری اصفهان

تأکید استاندار اصفهان بر لزوم شناختِ بیشتر توانمندی‌های پژوهش و فناوری این استان

شناسایی ۲۶ فناور برتر در اختتامیه هفته پژوهش
استاندار اصفهان گفت: هنوز توانمندی‌های پژوهش و فناوری استان را نشناختیم، ابزار و وسایل خوبی در اختیار داریم که باید پژوهشگران در بخش‌های مختلف آن‌ها را شناسایی کنند.
تأکید استاندار اصفهان بر لزوم شناختِ بیشتر توانمندی‌های پژوهش و فناوری این استان
به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان در سالن جلسات استانداری افزود: برگزاری هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری است که در این راستا باید نقاط قوت و ضعف پژوهش و فناوری را آسیب شناسی کنیم.

وی ادامه داد: باید اقداماتی صورت گیرد تا ذینفعان پژوهش و فناوری برای آینده برنامه ریزی بهتر و اقدامات مهم‌تری در دستور کار قرار دهند.

استاندار اصفهان بیان کرد: آسان گیری پژوهش و فرهنگ پژوهش از قبل از دوره دانش آموزی باید در فرزندان بوجود بیاید. رضایی تصریح کرد: کمیته دائمی به همراه نمایشگاه دائمی به پژوهش و فناوری استان اصفهان اختصاص پیدا کند.

به گفته وی شناسایی قابلیت‌ها مستلزم اقدامات گروهی است که از این طریق می‌توان مسائل و مشکلات را مرتفع ساخت.

رضایی گفت: تجاری سازی یافته‌های پژوهشی می‌تواند اقدام مهمی باشد که ورود به این قسمت استان را در زمینه پژوهش و فناوری شاخص می‌کند. وی تاکید کرد: باید با ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخش خصوصی بحث پژوهش را نهادینه کنیم.

*شناسایی ۲۶ فناور برتر در اختتامیه هفته پژوهش

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز گفت: در مجموع ۲۶ نفر برگزیده هفته پژوهش و فناوری اصفهان شدند.

جعفر قیصری ادامه داد: برگزیدگان در رشته های کشاورزی، عمرانی، فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه بودند همچنین سه برگزیده برتر و سه دانش آموز فناور انتخاب شدند. وی تصریح کرد: ۷۰ نفر از جمله برترین‌های معرفی شده به دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری بودند که در ۲۴ کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفتند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: بیست و یکمین هفته پژوهش و فناوری ۲۲ تا ۲۶ آذر برگزار شد و امسال طبق تصمیمی که در استانداری و کارگروه پژوهش گرفته شد مسئولیت برگزاری به این شهرک واگذار شد.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه، ارائه دستاوردهای پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان از جمله اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری اصفهان بود.

قیصری بیان کرد: در راستای برگزاری هفته پژوهش نمایشگاه مجازی با ۳۴ غرفه با حضور شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف محصولات را معرفی کردند. وی گفت: در هر نمایشگاه امکان برقراری ارتباط مجازی و بروشور وجود داشت و این غرفه‌ها تا یک ماه آینده در اختیار علاقه مندان خواهد بود.

به گفته رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این استان در سطح ملی در زمینه پژوهش و فناوری موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما