plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۳۶۸۳
در یادداشت اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی

همّتی: تعیین تکلیف نشدن FATF می تواند مانعی برای سیستم بانکی کشور باشد

سیاست‌ بانک مرکزی کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی کشور است
رییس کل بانک مرکزی در پیامی اینستاگرامی نوشت: تعیین تکلیف نشدن FATF می‌تواند در نبود تحریم‌ها، مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد.
همّتی: تعیین تکلیف نشدن FATF می تواند مانعی برای سیستم بانکی کشور باشد
به گزارش ایصال نیوز، «عبدالناصر همتی» روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود افزود: بنا به درخواست دولت و تایید مقام معظم رهبری مهلت بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید شده است توجه داشته باشیم تعیین تکلیف نشدن FATF می تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد.

وی ادامه داد: قطب نمای سیاست‌گذاری بانک مرکزی حول کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی کشور است و در این راستا نرخ ارز به عنوان یک متغیر کلیدی اقتصاد کلان نقش مهمی به عهده دارد.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: سیاست بانک مرکزی بر این استوار است که نرخ ارز بایستی با توجه به شرایط اقتصاد کلان کشور از جمله روند ارزش صادرات نفتی و غیر نفتی، تراز خارجی و جلوگیری از هدر رفت منابع ارزی کشورمان سامان گیرد.

همتی نوشت: مقاومت در مقابل کاهش نرخ ارز از سوی کسانی که ارز دارند را می‌توان درک کرد. ولی عوامل بنیادی بازار شرایط خود را در هر صورت تحمیل خواهد کرد در همین راستا تامل واردکنندگان برای خرید ارز در سامانه نیما قابل درک است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی با توجه به همه این عوامل و با تکیه بر قدرت بازارسازی خود مسیر حرکت نرخ ارز را رصد کرده و براساس مجموعه اهداف سیاست گذاری خود منابع و ابزارهای در دسترس آن را مدیریت می کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما