plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۱۳۶۱۶
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان

عباس رضایی: دانش آموزان به سمت تفکر پژوهشی هدایت شوند

بهره‌گیری از آموزش مجازی یک فرصت است
استاندار اصفهان گفت: در نظام آموزشی باید دانش‌آموزان به عنوان نهال‌های نوپای تعلیم و تربیت به سمت تفکر پژوهشی هدایت شوند.
عباس رضایی: دانش آموزان به سمت تفکر پژوهشی هدایت شوند
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در مرکز آموزشی رفاهی شماره سه اصفهان افزود: رسالت مهم این شورا نیز پرداختن به ایجاد تفکرات پژوهش محور و با استفاده از طرحهای مداخله‌ای است.

وی در ادامه از مجموع اقدامات خوبی که امسال در بخش پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش با مدال آوری دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگرانجام شد تقدیر و بر تولید تفکر و اندیشه کار تاکید کرد و گفت: نظام پژوهشی که به دنبال رفع مشکلات نباشد درست نیست.

استاندار، مهمترین بحث امروز اجرایی کردن قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی اضافه کرد: براساس این ماده، همه احداث‌کنندگان شهرهای جدید و شهرکهای مسکونی در تمام نقاط کشور در داخل و خارج از حریم قانونی شهرها و شامل اشخاص حقیقی و حقوقی، موسسات دولتی و غیردولتی، نهادها و کارخانه‌هامکلف هستند همان زمان که مشغول آماده‌سازی زمین و ساخت واحدهای مسکونی و صنعتی هستند به تناسب تعداد و سطح زیربنای این واحدها نسبت به احداث و تامین فضاهای آموزش و پرروش در مقاطع مختلف براساس استانداردهای مشخص و برطبق نظر شورای شهرستان و یا منطقه اقدام کنند.

استاندار اصفهان افزود: این مهم مورد تاکید مدیرکل دیوان محاسبات استان قرار دارد زیرا قانون است و آیین‌نامه اجرایی آن مشخص شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس شورایی به مسئولیت معاونت عمرانی استانداری و عضویت نمایندگانی از دیوان محاسبات، آموزش و پرورش و شهرداری مرکزی که پیگیر اجرایی شدن این مساله باشند.

وی بحث دیگر داین جلسه را درباره سامانه شاد (شبکه آموزش دانش‌آموزان) عنوان کرد و گفت: قرار شد اطلسی تهیه تا مشخص شود که چند درصد دانش آموزان از این سامانه استفاده می کنند و آنهایی که امکان استفاده ندارند علت آن در مواردی مانند نداشتن تبلت، مشکل زیرساخت یا پهنای باند و دیگر مسائل بررسی و گزارش آن در جلسات بعدی ارائه شود.

رضایی، بهره‌گیری از آموزش مجازی را فرصت و نه تهدید دانست و گفت: با توجه به اینکه در دوران پساکرونا نیز باید امکان استفاده ۳۰ درصد از برنامه‌ها در فضای مجازی و سامانه شاد ممکن باشد باید از این فرصت بهره لازم برده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که مردم هرچه زودتر با رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری، برگزاری جلسات به شکل مجازی از این وضعیت و این ویروس منحوس و نامیمون رهایی یابند و زندگی آنها به حالت عادی بازگردد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: رعایت مردم منجر به کاهش تعداد ابتلا و مرگ و میر به خاطر کرونا شد و امید است تا در شب یلدا مردم با خودداری از تجمع و تردد به قطع شدن هرچه سریعتر زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما