plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۱۳۶۱۵
در سومین نشست شورای عالی ورزش همگانی کشور

سلطانی‌فر: مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی ایجاد احساس نیاز مردم به تحرک بدنی است

61 هزار مکان ورزشی در کشور فعال است
وزیر ورزش و جوانان مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی را ایجاد باور و احساس نیاز مردم به فعالیت های ورزشی و تحرک بدنی دانست و گفت: با گسترش زیر ساخت های ورزشی در یک دهه گذشته در کشور مشکل کمبود اماکن ورزشی برای ورزش کردن وجود ندارد.
سلطانی‌فر: مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی ایجاد احساس نیاز مردم به تحرک بدنی است
به گزارش ایصال نیوز، مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در سومین نشست شورای عالی ورزش همگانی کشور که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: امروز در اکثر شهرهای کشور دارای اماکن ورزشی مناسب هستیم که توسط وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم و واحدهای زیر مجموعه صنعت، معدن و تجارت، بسیج و نیروهای مسلح  به ویژه شهرداری های کشور در سی سال گذشته احداث شده است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد ورزش را پیگیری کند با کمبود فضای ورزشی مواجه نیست و در اکثر نقاط کشور حتی در بسیاری از روستاها دارای اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز هستیم.

 61 هزار مکان ورزشی در کشور فعال است

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با ارائه آماری از توسعه زیر ساخت های ورزشی بیان کرد: هم اکنون بیش از 61 هزار مکان ورزشی در کشور فعال است که 15 هزار مکان توسط وزارت ورزش و جوانان ، 21 هزار توسط سایر دستگاه ها و ٢٦ هزار باشگاه ورزشی خصوصی در سطح کشور فعالیت می کند که استفاده از این مکان ها می تواند سلامت جامعه را به وضعیت مطلوبتری برساند .

سلطانی فر تدوین برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در شورای فرهنگ عمومی کشور را اقدامی مثبت توصیف کرد و گفت: امیدوارم با تعامل نهادهای مختلف جمع بیشتری از مردم کشورمان با تبلیغات ، آگاه سازی ، آموزش، بسیج امکانات و بهره گیری از تمامی ظرفیت های کشور ، به ورزش سوق دهیم .

گفتنی است در پایان این نشست سند ترویج ورزش همگانی از سوی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان رونمایی شد.

در این نشست برخی از مدیران دو وزارتخانه از جمله مهدی محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی،  همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و  توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : وزارت فرهنگ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما